کد خبر: ۵۷۷۲
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۷
وزیر دفاع رومانی روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که نظامیان آمریکایی بر فعالیت‌های آماد (لجستیک) نظارت خواهند داشت.

۱۰۰سرباز آمریکایی روز سه‌شنبه ۸ فوریه و در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین برای تقویت متحدان ناتو در شرق اروپا، وارد رومانی شدند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، «واسیله دینکو»، وزیر دفاع رومانی روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که نظامیان آمریکایی بر فعالیت‌های آماد (لجستیک) نظارت خواهند داشت.

او همچنین به رویترز از ورود شمار دیگری از نیرو‌های نظامی آمریکا به رومانی در روز‌های آینده خبر داد. این در حالی است که به گزارش رویترز، در حال حاضر حدود ۹۰۰ سرباز آمریکایی در رومانی مستقر هستند.

۱۰۰ سرباز آمریکایی وارد کشور رومانی شدند

لهستان هم روز جمعه اعلام کرده بود که تجهیزات نظامی ارسالی آمریکا به این کشور برای تقویت مرز‌های شرقی ناتو در برابر حمله احتمالی روسیه به مرز اوکراین، وارد لهستان شده است.

پنتاگون هفته گذشته اعلام کرد که بیش از ۳ هزار نیروی نظامی خود را برای تقویت متحدان این کشور و تقویت توانایی‌های ناتو در بحبوحه تنش‌ها میان روسیه و اوکراین در اروپا مستقر کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سربازان آمریکایی وابسته به یک اسکادران رزمی از آلمان به رومانی منتقل شده‌اند.

پیشتر جان کربی، سخنگوی پنتاگون از ورود «چند صد» سرباز آمریکایی به لهستان خبر داده بود. او گفته بود که سربازان آمریکایی بر اساس توافقات دوجانبه با لهستان، آلمان و رومانی به این کشور‌ها اعزام می‌شوند و تحت فرماندهی آمریکا خواهند بود.

استقرار بیش از ۱۰۰ هزار سرباز روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، آمریکا و متحدانش را نگران کرده که مسکو در حال برنامه‌ریزی برای تهاجم نظامی به اوکراین است.

البته مسکو هرگونه طرحی را برای حمله نظامی به اوکراین رد می‌کند. با وجود این آمریکا و متحدان اروپایی‌اش خود را آماده می‌کنند.

به گزارش رویترز، فرانسه هم اعلام کرده است که نیرو‌های خود را به رومانی اعزام خواهد کرد. پاریس همچنین پیشنهاد کرده که این کشور ماموریت آینده ناتو را رهبری کند.

پیشتر «بن والاس» و «کریستینه لامبرشت»، وزرای دفاع بریتانیا و آلمان روز دوشنبه به صورت جداگانه اعلام کردند که هر یک از این دو کشور ۳۵۰ سرباز دیگر به کشور‌های شرق اروپا اعزام خواهند کرد.

ناتو ماه ژانویه از اعزام شمار بیشتری از کشتی‌ها و جت‌های جنگی متعلق به کشور‌های عضو این سازمان به اروپای شرقی و آماده باش نیروهایشان خبر داده بود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر