کد خبر: ۵۶۱۹
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
مسئولیت تامین سوخت مایع (گازوییل) چهار نیروگاه گازی و سیکل ترکیبی با هدف فعال نگه داشتن تولید انرژی و پایداری شبکه توزیع برق کشور به این شرکت واگذار شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: مسئولیت تامین سوخت مایع (گازوییل) چهار نیروگاه گازی و سیکل ترکیبی با هدف فعال نگه داشتن تولید انرژی و پایداری شبکه توزیع برق کشور به این شرکت واگذار شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، نعمت‌ الله نجفی افزود: برای تامین چهار میلیون لیتر سوخت مایع برای نیروگاه‌های برق بهبهان، خرم آباد، زاگرس اسلام آباد و سنندج ۱۵۰ دستگاه نفتکش به کار گرفته شده است.

وی گفت: سوخت اصلی این چهار نیروگاه برق، گاز است، ولی به علت ضرورت تامین گاز خانگی و جلوگیری از افت فشار گاز به ناچار از سوخت دوم استفاده می‌شود.

تامین سوخت چهار نیروگاه کشور به پخش فرآورده‌های نفتی اهواز واگذار شد

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) در ادامه افزود: این شرکت آمادگی دارد تا هرزمان که سوخت مایع برای نیروگاه‌ها نیاز باشد آن را تامین کند.

نجفی افزود: با کاهش مصرف گاز در کشور که احتمالا" اسفند ماه امسال خواهد بود مصرف سوخت مایع این نیروگاه‌ها قطع و به سوخت آنان از شبکه سراسری گاز کشور تامین خواهد شد.

وی گفت: این نخستین بار است شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه اهواز، سوخت چهار نیروگاه برق کشور را به صورت همزمان تامین می‌کند.

سوخت مایع (گازوییل) مورد نیاز این نیروگاه‌های برق، از انبار نفت نظامیه در ۱۰کیلومتری شمال اهواز تامین می‌شود.

فرآورده‌های سوختی از پالایشگاه نفت آبادان با لوله به انبار و تاسیسات نفتی نظامیه منتقل می‌شود. انبار و تاسیسات نفتی نظامیه که ظرفیت ذخیره سازی بیش از ۶۰۰میلیون لیتر فراورده‌های سوختی را دارد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر