کد خبر: ۵۷۸۶
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
پرویز فتاح:
امروز برخی‌ها با سوء استفاده از مشکلات اقتصادی، در فضای مجازی به دنبال تطهیر چهره خاندان پهلوی هستند، این در حالی است که آن پدر و پسر کاری با این ملت کردند که با آب دریا نیز قابل شستن نیست.

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم «واگذاری ۱۱۳ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی» به مردم، جزئیاتی از خیانت‌های خاندان پهلوی و وابستگان دربار را تشریح کرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در مراسم «واگذاری ۱۱۳ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی» به مردم با اشاره به قرار داشتن در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام راحل در نخستین گام بعد از پیروزی انقلاب بنیاد مستضعفان و کمیته امداد را راه اندازی کرد تا نشان دهد فلسفه این انقلاب رسیدگی به محرومان و مستضعفان است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به ظلم خاندان پهلوی به ملت ایران گفت: متاسفانه امروز برخی‌ها با سوء استفاده از مشکلات اقتصادی، در فضای مجازی به دنبال تطهیر چهره خاندان پهلوی هستند، این در حالی است که آن پدر و پسر کاری با این ملت کردند که با آب دریا نیز قابل شستن نیست.

وی با اشاره به املاک غصب شده مردم توسط خاندان پهلوی گفت: بیش از ۴۴ هزار سند که شامل ۲۱۰۰ آبادی است که یکی از آن‌ها کل شهرستان بابلسر است به نام پهلوی و خاندانش سند خورده و این در حالی است که این زمین‌ها با زور از صاحبانش غصب شد و همین امر، پهلوی را به بزرگترین فئودال جهان تبدیل کرد.

هیچ دریایی توان تطهیر خاندان پهلوی را ندارد/خاندان پهلوی و دربار ۱۰۰ میلیارد دلار پول خارج کردند که اسناد آن را داریم

فتاح ادامه داد: در اسناد موجود ذکر شده که درآمد ماهانه رضاشاه در آن زمان از محل اجاره املاکش ۷۰ میلیون تومان بوده و این یعنی خاندان پهلوی به نوعی همه مردم ایران را رعیت خود کرده بود.

وی با بیان اینکه ظلم خاندان پهلوی به ملت ایران فقط غصب زمین‌های مردم نبوده افزود: بیش از ۲۰۰ خودروی تاریخی که بخش عمده آن متعلق به خاندان پهلوی است، در موزه خودرو به نمایش درآمده که برخی از آن‌ها در دنیا تک هستند و تنها یک نمونه از آن در جهان موجود است؛ حتی یکی از این خودروها، خودرویی است که سه شرکت خودروساز بزرگ دنیا به صورت اشتراکی آن را برای پسر محمدرضا پهلوی تولید کردند؛ یا خودروی رضاشاه که امروز در موزه است، خودرویی است که بخش قابل توجهی از آن از طلا ساخته شده و این درحالی بوده که آن زمان بسیاری از مردم در مصیبت اشغال ایران توسط کشور‌های خارجی، جانشان را در قحطی از دست دادند.

فتاح اضافه کرد: علاوه بر این موارد، ما امروز اشیاء گرانبها و آثار هنری بنامی در تراز جهانی را در خزانه‌های بنیاد مستضعفان داریم که از خانه‌های پهلوی و وابستگان دربار به دست آمده و ما امروز تلاش داریم این اشیاء تاریخی را که بعضا غیرقابل قیمت گذاری است، در موزه‌ها به نمایش درآوریم؛ حالا در چنین شرایطی برخی به دنبال تطهیر پهلوی هستند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: آن زمان وضعیت مردم ایران که تنها ۲۵ میلیون نفر جمعیت داشت و وضع فروش نفت آن زمان هم بسیار خوب بود و هیچ تحریمی هم نبود، چه طور بود؟

وی با بیان اینکه خاندان پهلوی و وابستگان دربار تصور می‌کردند به زودی به کشور بر می‌گردند گفت: آن‌ها به خیال خامشان تصور می‌کردند به زودی به ایران برمی گردند و بر همین اساس حتی شناسنامه فرح، شاه و ولیعهد را با خود نبردند و امروز این اسناد در ایران است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه خاندان پهلوی و وابستگان دربار، چون تصور می‌کردند دوباره به کشور برمی گردند، تنها پول و برخی اموال قابل حمل را با خود از کشور خارج کردند گفت: برآورد ما این است که خاندان پهلوی و دربار، ۱۰۰ میلیارد دلار از پول مردم ایران را از کشور خارج کردند. ما این رقم را به طور رسمی اعلام می‌کنیم و آن‌ها نیز نمی‌توانند این موضوع را کتمان کنند چراکه ما اسناد این موضوع را در اختیار داریم.

وی با اشاره به واگذاری ۱۱۳ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم به همت بنیاد مستضعفان گفت: تا امروز ۳۵۰ میلیون متر مربع از زمین‌های غصب شده توسط پهلوی را به مردم باز گردانده ایم که ارزشی بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان دارد و ما اطمینان می‌دهیم تا آخرین قطعه از این زمین‌ها به مردم بازمی گردد.

فتاح با اشاره به فعالیت توامان بنیاد در حوزه اقتصاد و محرومیت زدایی گفت: ما وظیفه خود می‌دانیم که در این شرایط اقتصادی هم به تولید و اشتغال کشور کمک کنیم و هم به مردم و محرومان رسیدگی کنیم و بر همین اساس حدود ۶ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های کرونا کمک کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ما بار‌ها اعلام کردیم و بار دیگر نیز تاکید می‌کنیم که اگر بنیاد مستضعفان در استانی، زمین و ملکی در اختیار دارد که این ملک می‌تواند در اختیار خدمات عام المنفعه قرار گیرد، ما حتما مضایقه نخواهیم کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: انقلاب امام خمینی (ره)، انقلابی مردمی بوده و بنیاد مستضعفان نیز هرآنچه دارد، برای مردم و امانتدار اموال مردم است؛ بر همین اساس باید به بهترین نحو این اموال را اداره کنیم و اگر نمی‌توانیم عین اموال را به مردم بازگردانیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند که بنیاد مستضعفان هرچقدر می‌تواند به مردم و محرومان رسیدگی کند گفت: ما در خدمت به مردم کوتاه نمی‌آییم و با تمام قدرت به مردم خدمت می‌کنیم، اما اگر کسی بخواهد با شیطنت و رندی، اموال مردم را غصب کند و به ناروا ببرد، حتما مقابلش خواهیم ایستاد و موضوع را از طریق قوه قضائیه پیگیری می‌کنیم.

فتاح با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان در کنار دولت است گفت: ما در طرح ساخت مسکن دولت مشارکت کردیم و تا امروز ۹۰۰ هکتار زمین‌های بنیاد را به طور رایگان در اختیار دولت قرار دادیم و این اقدام همچنان ادامه دارد تا انشالله قیمت مسکن کاهش یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه صادرات تولیدات بنیاد مستضعفان امسال افزایش یافته افزود: بدون اغراق اعلام می‌کنم تحریم‌ها هیچ تاثیری در کار بنیاد مستضعفان نداشته و ما نتیجه اعتماد به جوانان و نیرو‌های داخلی را دیدیم و امسال با همه سختی ها، ۲۰ درصد از برنامه ریزی هایمان جلوتر هستیم.

وی با اشاره به اصرار غربی‌ها برای مذاکره با ایران، تاکید کرد: امروز التماس غربی‌ها برای مذاکره با ایران، به این دلیل است که آن‌ها فهمیده اند ما نیازی به آن‌ها نداریم و می‌توانیم با تکیه بر خوداتکایی، روی پای خودمان بایستیم لذا باید هشیار باشیم که روحیه انقلابی خود را حفظ کنیم و به خوش عهدی طرف‌های غربی امیدوار نباشیم و در مقابل آن‌ها محتاط باشیم.

فتاح با تاکید بر اینکه ما به خدمتگذاری مردم افتخار می‌کنیم خاطرنشان کرد: به فضل خداوند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این پیچ تاریخی را پشت سر خواهد گذاشت و به آرمان‌های امام راحل خواهیم رسید و این نظام به دست صاحب اصلی اش خواهد رسید. انشالله

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر