کد خبر: ۶۱۹۵
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
جوزپ بورل در یک نشست مطبوعاتی پس از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا گفت بشار اسد، لوکاشنکو، و اکنون «ولادیمیر پوتین» تنها رهبرانی‌اند که در جهان از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند.

در پی پیشروی نیرو‌های نظامی روسیه در اوکراین، کشور‌های غربی بسته تحریم‌های خود علیه روسیه را گسترش دادند و این بار شخص ولادیمیر پوتین، رییس‌ جمهوری این کشور و وزیر خارجه او را تحریم کردند.

به گزارش اکوپل نیوز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت که اتحادیه اروپا موافقت کرده است که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور را در فهرست افراد تحریم‌شده خود قرار دهد.

بورل در یک نشست مطبوعاتی پس از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا گفت بشار اسد، لوکاشنکو، و اکنون پوتین تنها رهبرانی‌اند که در جهان از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند.

اتحادیه اروپا و بریتانیا «ولادیمیر پوتین» را تحریم کردند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه برای بسته تحریم‌های قریب‌الوقوع بعدی علیه روسیه برنامه‌ریزی نمی‌کند، اما آماده است تا اقداماتی را که قبلا اعلام شده، مشروط به فعالیت روسیه و اجماع اتحادیه اروپا تکمیل کند.

بورل از توضیح درباره مفاد بسته تحریمی سوم اتحادیه اروپا خودداری کرد، اما گفت: «همه گزینه‌ها روی میز است.»

او با اشاره به بسته تحریمی دوم گفت: «ما سخت تلاش کرده‌ایم تا این بسته را عملی کنیم و اکنون باید تلاش خود را برای اجرای آن به کار بگیریم که به این راحتی نیست. پس انتظار برای معرفی بسته سوم را نباید در ساعت‌ها یا روز‌های آینده داشته باشید.»

اتحادیه اروپا و بریتانیا «ولادیمیر پوتین» را تحریم کردند

بریتانیا هم از اعمال تحریم بر دارایی‌های ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف خبر داد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، روز جمعه در نشست مجازی رهبران ناتو گفت لندن علاوه‌بر بسته تحریمی که دیروز اعلام کرد، اقدامات اعلام شده از سوی اتحادیه اروپا را برای هدف قرار دادن رهبر روسیه تکرار خواهد کرد.

او با اشاره به تمایل پوتین برای بازپس‌گیری سرزمین‌هایی که قبلا تحت کنترل اتحاد جماهیر شوروی بودند، گفت: «روسیه در حال انجام یک ماموریت بدخواهانه برای از بین بردن نظم پس از جنگ سرد است.»

به گفته سخنگوی دفتر نخست‌وزیری بریتانیا، جانسون به متحدان ناتو هشدار داد که جاه‌طلبی‌های رییس‌جمهوری روسیه ممکن است به همین جا ختم نشود و این یک بحران با پیامد‌های جهانی است.

جانسون همچنین از این نشست برای درخواست اقدام فوری درباره منع دسترسی روسیه به سیستم پرداخت سوئیفت برای تحمیل حداکثری فشار بر کرملین استفاده کرد.

نخست وزیر بریتانیا روز پنجشنبه، ساعاتی پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، بسته‌ای از تحریم‌های «شدید» علیه روسیه را رونمایی کرد که بیش از ۱۰۰ نهاد، شرکت‌های تابعه و اعضای نزدیک‌ترین حلقه رییس‌جمهوری روسیه و ثروتمندان روس از جمله داماد سابق ولادیمیر پوتین را هدف قرار می‌دهد.

رهبران اتحادیه اروپا نیز با اعمال تحریم‌های جدید علیه بخش‌های مالی، انرژی و حمل‌ونقل روسیه و همچنین قرار دادن تعداد بیشتری از اشخاص روسی در لیست سیاه موافقت کرده بودند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر