کد خبر: ۶۴۳۴
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
تهران هم برای امروز آسمانی قسمتی ابری و وزش باد (گاهی به نسبت شدید) را دارد، اما از فردا با ورود سامانه بارشی به استان تهران، فردا بعد از ظهر برای پایتخت بارندگی خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی از غرب به کشور خبر داد و گفت: بارش در تهران فردا بعد از ظهر، آغاز و هوای پایتخت مطلوب‌تر می‌شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز صبح در دیزین پائین واقع در استان البرز دمای هوا به ۱۰ درجه زیر صفر رسید.

هموطنانمان در سراب هم دمای ۶ درجه زیر صفر را تجربه کردند. این دو نقطه، سردترین ایستگاه‌های کشورمان بودند. این در حالی است که روز گذشته در شهداد کرمان و زابل در سیستان و بلوچستان، دمای بیشینه به ۳۲ درجه بالای صفر رسید و گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند.

خزر امروز مواج است/ تهران فردا بارانی می‌شود

وی در ادامه از ورود سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز و از سمت غرب به کشور خبر داد و افزود: در کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، جنوب آذربایجان‌غربی، جنوب زنجان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، غرب اصفهان و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و سواحل دریای خزر، بارش و باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را دارند. بارش برای فردا دوشنبه بجز سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و هرمزگان، در سایر مناطق کشورمان ادامه خواهد یافت.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه این سارمانه بارشی برای روز سه‌شنبه در شمال شرق کشورمان فعال خواهد بود و به تدریج از مرز‌های شمال شرق خارج می‌شود، این نوید را داد که از روز چهارشنبه سامانه بارشی بعدی از سمت شمال غرب وارد کشورمان بشود و مجددا در غرب و شمال غرب ما شاهد بارندگی خواهیم بود.

گودرزی اضافه کرد: امروز و فردا روی نوار غربی و مرکزی و برای دو روز آینده نیز در خوزستان، ایلام، بوشهر، فارس، یزد، کرمان و سه شنبه در شرق و جنوب شرق، وزش باد‌های شدید را شاهد خواهیم بود که این وزش می‌تواند همراه با گرد و خاک باشد.

همچنین به گفته وی، امروز دریای خزر و دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود، ضمن اینکه تهران هم برای امروز آسمانی قسمتی ابری و وزش باد (گاهی به نسبت شدید) را دارد، اما از فردا با ورود سامانه بارشی به استان تهران، فردا بعد از ظهر برای پایتخت بارندگی خواهیم داشت و این‌ها کمک می‌کند که هوای تهران مطلوب‌تر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر