- قبرستان دولاب تهران؛ مدفن پزشک مخصوص ناصرالدینشاه تا اولین رئیس پلیس تهران + عکس
- سریال «آکتور» به جشنواره «سریزمانیا» فرانسه راه یافت
- چگونه کار امروز را به فردا نیندازیم
- افزایش ۸۳ میلیون بشکهای صادرات نفت در سال ۱۴۰۱/ امسال رکورد جدید ثبت میشود
- سخنگوی دولت: در ماه رمضان ساعت کاری کارکنان ادارات بین ۷ تا ۹ صبح شناور است
- اکسیوس: اقدام ایران در غنیسازی بالای ۶۰ درصد خطر حمله اسرائیل را در پی دارد
- واکنش ایران به بیانیه نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس
- جزئیات ساعت کاری مدارس و ادارات دولتی سال ۱۴۰۲
- اعتراضات خیابانی به طرح اصلاحات بازنشستگی در فرانسه
- رای دادگاه برای دریافت ۱.۶۸ میلیارد دلار غرامت از ایران در ارتباط با بمبگذاری ۱۹۸۳ بیروت
- اطلاعیه پلیس به مناسبت ماه مبارک رمضان
- فنلاندیها خوشبختترین مردم جهان شناخته شدند
- وزارت خارجه آمریکا در اقدامی نادر سفیر اسرائیل را احضار کرد
- علی باقری کنی: با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی در اسلو نشستی داشتم
- بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ۲۵ صدم درصد بالا برد
- مقامات اسرائیلی: برای حمله احتمالی به ایران به جتهای سوخترسان آمریکایی نیاز داریم
رئیس سازمان انرژی اتمی، با بیان اینکه باید بتوانیم این انشاء تاریخی را از ذهن خود و بچهها دور کنیم که "علم بهتر است یا ثروت"؟، گفت: علم همان ثروت است و آن مهارتی که علم را به ثروت تبدیل میکند در خانه و مدرسه متولد میشود.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت آموزش و پرورش، محمد اسلامی در سی و ششمین اجلاس سالانه روسای آموزش و پرورش، اظهار کرد: ریشه اتم در آموزش و پرورش است و اگر سنگ بنای دانایی در مدرسه گذاشته نشود، توانایی ایجاد نمیشود. اتم و شکافتن هسته اوج دانایی است که خدای متعال باید توفیق آن را دهد.
وی با بیان اینکه در کشور ما همیشه جایگاه معلم و جایگاه فرهنگیان در قلب جامعه بوده است، افزود: جایگاه و ارزش فرهنگیان و معلمان نباید متاثر از شرایط مقطعی زیر سوال رود و آسیب ببیند و یا با مسائل مادی معاوضه شود، چراکه سعادت و پیشرفت چیزی نیست که کسی با پول آن را محقق کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی معتقد است که فرآیند تبدیل علم و دانش به فناوری، فناوری به صنعت و ثروت و نهایتا تاثیرگذاری در جامعه یک مهارت چند لایه ترکیبی است که در تعامل مدرسه و خانواده باید رخ دهد.
اسلامی با بیان اینکه فارغ التحصیل بیکار معنا ندارد، تصریح کرد: نیرویی که مدرک دکترا و کارشناسی ارشد دارد، اما بیکار است، معنا ندارد چرا که این تحصیلات برای کارآفرینی است. چه مسیری را رفتهایم که این حاصل شده است؟ در حال حاضر همه انتظار دارند اشتغال آنها دولتی باشد و استخدام شوند. در حال حاضر این ذهنیت نیروی انسانی ما شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با یادآوری رونمایی سند توسعه راهبردی سازمان انرژی اتمی در ۲۰ فروردین سال جاری، ادامه داد: مطابق با این سند در حوزه نیروگاهی در این بازه زمانی یعنی برنامه بیست ساله باید حداقل ۲۰ هزار نیروی متخصص تربیت کنیم. ما در این سند تاثیر گذاری انرژی اتمی در بخشهای مختلف زندگی مردم را تعریف کرده ایم.
رئیس سازمان انرژی اتمی چرخه سوخت هستهای را یک چرخه قدرت ساز دانست و با بیان این که انرژی اتمی ربطی به بمب ندارد، خاطر نشان کرد: بمب را میگویند تا اجازه دسترسی به این فناوری را پیدا نکنیم. ما در بخش مولکولی بر روی آب سنگین کار میکنیم و امسال توانستیم خط تولید قطره غربالگری نوزاد از آب سنگین را راه اندازی کنیم.
قبل انقلاب نیز با ورود به حوزه فناوریهای نوین و نوظهور به دلیل آنکه قدرت ساز است مخالف بودند. جمهوری اسلامی ایران کمتر از ۲ درصد ظرفیت اتمی جهان را در اختیار دارد، اما ۲۵ درصد بازرسی جهان را در جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و برجام را با تخریب و زیر سوال بردن زیر ساخت هستهای شروع کردند.
اسلامی در پایان سخنان خود افزود: امسال با همکاری وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم مدارس انرژی اتمی خود را که هر ساله سهمی در المپیادیها نیز داشتهاند؛ در شهرهایی که در آنها تأسیسات وجود دارد از مقطع دبستان گسترش دهیم.