- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اموال خود را به تحریم کنندگان میبخشیم
- تاکید معاون وزیر صمت بر افزایش همکاریها با مجمع کارآفرینان ایران
- امیر تتلو بازداشت شد
- آلت تناسلی اسکیباز سوئدی در سرمای مسابقه یخ زد
- «شاهرخ شاهید» خواننده درگذشت
- فیلم؛ برادران احمدی سخا چگونه به شهادت رسیدند؟
- فیلم؛ ترورهای کور؛ قتل و ترور مردم بیگناه در خواروبار فروشی!
- دریافت سود سهام عدالت از شرکتها تا ۳ روز دیگر
- واکنش سخنگوی دولت به اطلاعیه قوه قضائیه درباره لایحه عفاف و حجاب
- آمار وحشتناک از خشونت جنسی در فرانسه
- بزرگترین رآکتور همجوشی هستهای جهان در ژاپن راهاندازی شد
- چرا پنجره هواپیماها بیضی شکل است؟
- توماج صالحی بازداشت شد
- اطلاعیه مرکز رسانه قوه قضاییه در رابطه با اظهارات سخنگوی دولت در مورد لایحه عفاف و حجاب
- هنری کیسینجر درگذشت
- آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده شهرداری لواسان برگزار شد
رئیس سازمان انرژی اتمی، با بیان اینکه باید بتوانیم این انشاء تاریخی را از ذهن خود و بچهها دور کنیم که "علم بهتر است یا ثروت"؟، گفت: علم همان ثروت است و آن مهارتی که علم را به ثروت تبدیل میکند در خانه و مدرسه متولد میشود.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت آموزش و پرورش، محمد اسلامی در سی و ششمین اجلاس سالانه روسای آموزش و پرورش، اظهار کرد: ریشه اتم در آموزش و پرورش است و اگر سنگ بنای دانایی در مدرسه گذاشته نشود، توانایی ایجاد نمیشود. اتم و شکافتن هسته اوج دانایی است که خدای متعال باید توفیق آن را دهد.
وی با بیان اینکه در کشور ما همیشه جایگاه معلم و جایگاه فرهنگیان در قلب جامعه بوده است، افزود: جایگاه و ارزش فرهنگیان و معلمان نباید متاثر از شرایط مقطعی زیر سوال رود و آسیب ببیند و یا با مسائل مادی معاوضه شود، چراکه سعادت و پیشرفت چیزی نیست که کسی با پول آن را محقق کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی معتقد است که فرآیند تبدیل علم و دانش به فناوری، فناوری به صنعت و ثروت و نهایتا تاثیرگذاری در جامعه یک مهارت چند لایه ترکیبی است که در تعامل مدرسه و خانواده باید رخ دهد.
اسلامی با بیان اینکه فارغ التحصیل بیکار معنا ندارد، تصریح کرد: نیرویی که مدرک دکترا و کارشناسی ارشد دارد، اما بیکار است، معنا ندارد چرا که این تحصیلات برای کارآفرینی است. چه مسیری را رفتهایم که این حاصل شده است؟ در حال حاضر همه انتظار دارند اشتغال آنها دولتی باشد و استخدام شوند. در حال حاضر این ذهنیت نیروی انسانی ما شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با یادآوری رونمایی سند توسعه راهبردی سازمان انرژی اتمی در ۲۰ فروردین سال جاری، ادامه داد: مطابق با این سند در حوزه نیروگاهی در این بازه زمانی یعنی برنامه بیست ساله باید حداقل ۲۰ هزار نیروی متخصص تربیت کنیم. ما در این سند تاثیر گذاری انرژی اتمی در بخشهای مختلف زندگی مردم را تعریف کرده ایم.
رئیس سازمان انرژی اتمی چرخه سوخت هستهای را یک چرخه قدرت ساز دانست و با بیان این که انرژی اتمی ربطی به بمب ندارد، خاطر نشان کرد: بمب را میگویند تا اجازه دسترسی به این فناوری را پیدا نکنیم. ما در بخش مولکولی بر روی آب سنگین کار میکنیم و امسال توانستیم خط تولید قطره غربالگری نوزاد از آب سنگین را راه اندازی کنیم.
قبل انقلاب نیز با ورود به حوزه فناوریهای نوین و نوظهور به دلیل آنکه قدرت ساز است مخالف بودند. جمهوری اسلامی ایران کمتر از ۲ درصد ظرفیت اتمی جهان را در اختیار دارد، اما ۲۵ درصد بازرسی جهان را در جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و برجام را با تخریب و زیر سوال بردن زیر ساخت هستهای شروع کردند.
اسلامی در پایان سخنان خود افزود: امسال با همکاری وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم مدارس انرژی اتمی خود را که هر ساله سهمی در المپیادیها نیز داشتهاند؛ در شهرهایی که در آنها تأسیسات وجود دارد از مقطع دبستان گسترش دهیم.