کد خبر: ۲۹۳۹
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
وزیر امور خارجه:
سوریه متحد استراتژیک ایران است ما نشان دادیم و ثابت کردیم که هیچ گاه در روز‌های سخت متحدین و دوستان خود را تنها نخواهیم گذاشت.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم توافق‌های اخیر بین ایران و سوریه که رییسان جمهوری دو کشور نیز بر آن تاکید داشتند، عملیاتی کنیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان پس از دیدار با همتای سوریه‌ای خود در دمشق اظهار کرد: من امروز در دمشق هستم و طی چند روز آینده همکارم فیصل مقداد به تهران خواهند آمد. این تاییدی است بر اینکه وزارت خارجه دو کشور مصمم هستند اراده و نیت روسای جمهوری دو کشور را عملی کنند.

وزیر امور خارجه افزود: ما به دنبال این هستیم توافقاتی که در هفته‌های اخیر در تماس‌های تلفنی روسای جمهوری دو کشور و در سطوح مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی گفتگو‌هایی داشتیم را بتوانیم عملیاتی کنیم.

ثابت کردیم در روز‌های سخت متحدین خود را تنها نمی‌گذاریم

وی اظهار داشت: سفارتخانه‌های دو کشور فعال هستند سفیر ما هم به دقت مسائل را در دمشق پیگیری می‌کند و امیدوار هستیم در مرحله جدید حیات سوریه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها از جمله توریسم، گردشگری، تجارت و سرمایه گذاری‌های مشترک در دو کشور توسعه پیدا کند.

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: دو کشور منابع و ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند و ان‌شاءالله مردم ما و مردم سوریه از این توافقات و برنامه‌هایی که مورد اجماع و توافق طرفین است، سود ببرند و منافع دو طرف تامین شود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: در عین حال امروز ملاقات نسبتاً طولانی با بشار اسد داشتم و در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با وی گفتگو کردم.

ثابت کردیم در روز‌های سخت متحدین خود را تنها نمی‌گذاریم

وی با بیان اینکه بشار اسد دیدگاه‌های بسیار بلندی دارد، روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه را استراتژیک ارزیابی کرد و گفت: سوریه متحد استراتژیک ایران است ما نشان دادیم و ثابت کردیم که هیچ گاه در روز‌های سخت متحدین و دوستان خود را تنها نخواهیم گذاشت و امروز که سوریه از روز‌های سخت عبور کرده است در شکوفایی روابط دو کشور هم باید فعالانه عمل کنیم.

وزیر امور خارجه گفت: نگرانی‌هایی در خصوص موضوعات مختلف در منطقه وجود دارد از جمله در حوزه قفقاز هنوز موضوع حضور تروریسم و صهیونیسم را شاهد هستیم همچنین در افغانستان هنوز دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام شکل نگرفته است.

امیر عبداللهیان خاطرنشان کرد: مسائل منطقه به هم پیوسته است و همه این‌ها به رغم اینکه در کدام بخش از منطقه واقع شده به نوعی با هم ارتباط دارد. در خصوص این موضوعات نیز گفتگو‌های مفصل و در عین حال مفیدی را با بشار اسد و همکار خوبم فیصل مقداد وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه دیدار داشتیم.

امیرعبداللهیان افزود: امیدوارم دیدار‌های سطح بالاتری را بتوانیم بین مقامات دو کشور در زمان مناسب تشکیل بدهیم و مردم ما و سوریه از این رفت و آمد‌ها و توافقات بتوانند در مسیر توسعه همکاری‌ها حداکثر سود و بهره برداری را داشته باشند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر