کد خبر: ۹۲۲۶
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
باتوجه به اینکه ۵۶۰ نقد در قالب‌های مختلف مانند فیلم، کتاب، فیلمنامه، یادداشت و ... به دبیرخانه ارسال شده، کمیته‌های داوری خواستار اختصاص مدت زمان بیشتری برای بررسی آثار شدند.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دبیر جشنواره نقد برتر علت تاخیر در برگزاری اختتامیه جشنواره نقد برتر را تعداد بالای آثار ارسالی و استقبال جامعه دانشگاهی و علمی کشور اعلام کرد.

به گزارش اکوپل نیوز، رضا مسعودی‌ فر در این رابطه گفت: تصمیم بر این بود در مردادماه مرحله پایانی تقدیر از نقد‌های برتر درباره قوه قضاییه برگزار شود؛ لذا برنامه‌ریزی‌ها هم بر همین اساس اتفاق افتاده بود، ولی باتوجه به اینکه ۵۶۰ نقد در قالب‌های مختلف مانند فیلم، کتاب، فیلمنامه، یادداشت و ... به دبیرخانه ارسال شده، کمیته‌های داوری خواستار اختصاص مدت زمان بیشتری برای بررسی آثار شدند.

علت تاخیر در برگزاری اختتامیه جشنواره نقد برتر قوه قضاییه اعلام شد

مسعودی‌ فر ادامه داد: از سوی دیگر برخی مراجع علمی و دانشگاهی کشور طی مکاتباتی خواستار تمدید مهلت ارسال آثار برای برای شرکت در این جشنواره شدند؛ از این رو تصمیمی اتخاذ شد تا از نقطه نظرات مراکز علمی و دانشگاهی نیز بهرمند شویم.

وی به تاریخ نهایی برگزاری جشنواره اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم پس از ماه صفر و در مهرماه سال جاری اختتامیه جشنواره را برگزار کنیم.

دبیر جشنواره نقد برتر در پایان گفت: تاکنون مجموعاً ۵۶۵ نقد دریافت شده شده که از این تعداد ۳۹۰ اثر برای کمیته داوری ارسال و تعداد ۶۰ نقد توسط کمیته‌های بدوی داوری منتخب شده است.

برای نخستین بار از سوی قوه قضائیه جشنواره نقد برتر قوه قضائیه برگزار می‌شود تا نقد‌های کارآمد و کارشناسی درباره عملکرد این قوه مورد داوری قرار بگیرد.

همچنین برابر شیوه‌نامه ارزیابی و داوری نقد‌های برتر درباره قوه قضاییه، مقرر شده است تعداد ۲۰ نقد از نقد‌های منتخب کمیته‌های بدوی داوری که حائز بالاترین امتیاز باشند به منظور طرح در شورای عالی داوری انتخاب و از آن میان، ۱۲ نقد برتر شایسته تقدیر شناخته خواهند شد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر