کد خبر: ۱۰۰۰۰
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
وزیر کشور:
برای یکی از اغتشاشگران مرتب پول واریز می‌شد و هر ۱۰-۱۵ دقیقه حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون به حساب این فرد واریز شده بود.

وزیر کشور با بیان اینکه برخی اغتشاشگران در خارج از کشور آموزش دیده بودند و برای آن‌ها پول هم می‌فرستادند، گفت: برای یکی از این‌ها مرتب پول واریز می‌شد و هر ۱۰-۱۵ دقیقه حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون به حساب این فرد واریز شده بود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی در نخستین همایش ملی جهادگران تبیین دانشگاه که امروز به همت سازمان بسیج اساتید کشور در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه استاد جایگاه تأثیرگذارى در ذهن شاگردان خودش دارد؛ گفت: اگر ذهن‌ها آماده باشند آشنایی با حقیقت و حقیقت‌طلبی خیلی راحت خواهد بود، اما اگر در جنگ بزرگ شناختی، دشمن ذهن‌ها را به اسارت درآورده باشد یا ذهن دچار خدشه‌های بزرگ شده باشد، پذیرش حق دشوار خواهد شد.

برخی اغتشاشگران در خارج از کشور آموزش دیده بودند/ برای هر کوکتل مولوتف ۵۰۰ هزار تومان می‌دادند

وحیدی خطاب به اساتید دانشگاه افزود: امروز در مجموعه امپراتوری رسانه‌ای دشمن و استکبار مشاهده می‌کنید که بحثِ مبانی مطرح نیست و کسی از شما در رابطه با مبانی اسلام سوال نمی‌کند، بلکه بحث ساختاری است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های معاند در آشوب‌های اخیر تاکید کرد: کسانی که به ایران ایراد می‌گرفتند که چرا از غزه و لبنان حمایت می‌کند، امور خود را با شبکه فارسی زبان وابسته به عربستان سعودی تطبیق می‌دهند!

وزیر کشور یادآور شد: عربستانی که در یک روز ۸۲ نفر را گردن زد یا اینکه به خاطر قطعه قطعه کردن یک خبرنگار آن قدر افتضاحات بالا گرفت که حتی آمریکایی‌ها هم نتوانستند آن را لاپوشانی کنند.

وحیدی ادامه داد: چه می‌شود که عد‌های به دستور یک شبکه وابسته به عربستان سعودی عمل می‌کنند. این همان مسئله مهم است. باید رفتار دشمن را ببینیم و بدانیم چه باید انجام داد.

وزیر کشور یادآور شد: در آمریکا ظرف یک هفته ۱۵۰۴ مقاله، در انگلستان در عرض ۹ روز ۷۲۰ مقاله، در اتحادیه اروپا از ۱۶ تا ۲۴ سپتامبر ۱۳۴ مقاله، آلمان ۸۳۰ مقاله، فرانسه ۶۵۵ مقاله، اسپانیا ۲۰۷ مقاله، ایتالیا ۴۹۷ در رابطه با خانم مهسا امینی نوشته شد. همچنین اعلام شد که ۲۴۰ میلیون توییت در این باره زده شده است که البته این‌ها برای چند هزار کاربر با استفاده از ربات‌ها است.

دکتر وحیدی افزود: دشمن اینگونه کار می‌کند، آنقدر ضدحقیقت را حقیقت نشان می‌دهد که برخی باور می‌کنند. با این حال، با همه تلاش‌هایی که از سوی دشمنان صورت گرفت در شلوغ‌ترین روز تجمعات اخیر ۴۵ هزار نفر شرکت کردند که بین این‌ها تعداد زیادی جوانان هیجان زده و احساسی بود.

وی خاطرنشان کرد: البته تعدادی هم سازمان یافته و آموزش دیده بودند و خیلی خشن برخورد می‌کردند.

وزیر کشور با اشاره به عیادتش با برخی مجروحان مدافعان امنیت، گفت: در ملاقات با برخی مجروحان حوادث اخیر متوجه شدیم که این افراد سازمان یافته و آموزش دیده به برخی مجروحان گفته بودند که می‌خواهیم چشمتان را در آوریم و برای همین کار، تلاش هم کرده بودند!

وحیدی اضافه کرد: چگونه یک انسان می‌تواند به این اندازه قسی القلب باشد؟ برخی از این‌ها در خارج از کشور آموزش دیده‌اند و از خارج هم برای آن‌ها پول می‌فرستادند.

وی اظهار کرد: درباره یک نفر که در مقابل وزارت کشور بازداشت شده بود، گفته شد که هر ۱۰-۱۵ دقیقه حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون به حساب این فرد پول واریز شده بود.

رئیس شورای امنیت کشور افزود: هسته‌های مختلفی در ناآرامی‌های اخیر فعال بودند. هسته‌های سازمان یافته رژیم صهیونیستی فعالیت داشتند و به برخی برای هر کوکتل مولوتوف ۵۰۰ هزار تومان داده می‌شد.

وحیدی به تجمعات برخی دانشگاه‌ها هم اشاره کرد و گفت: در دانشگاه‌ها در اوج شلوغی، ۱۸ هزار نفر از جریانات مختلف در تجمعات حضور داشتند، این در حالی است که کل دانشجویان ما ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین درست مسایل، اظهار کرد: به گونه‌ای جلوه داده می‌شود که گویی همه دانشجویان ما در تجمعات حضور داشتند.

وزیر کشور افزود: یکی از اهداف دشمن، سلب مشروعیت مرجعیت گفتمان و گفتار انقلاب است تا هرچه صدا و سیما و رسانه‌های رسمی گفتند، بگویند غلط است و گفته‌های رسانه‌های بیگانه و معاند را درست بپندارند.

وحیدی تصریح کرد: وضعیت اقتصادی جمهوری اسلامی را جزء بدترین اقتصاد‌های دنیا جلوه می‌دهند در صورتی که اعداد و ارقام گویای چنین چیزی نیست. در ۶ ماه گذشته رشد صنعت ما بالای ۵ درصد بوده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مساله دشمن، حجاب و گشت ارشاد نیست. امروز که می‌بینند ایران در همه حوزه‌ها در حال رشد است، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، با ایران قوی مخالفند.

وحیدی گفت: قبلاً گفته می‌شد اگر برجام نباشد حتی آب خوردن هم نداریم، ولی الان آیا شنیده‌اید کسی چنین حرفی بزند؟ برای این است که امور با جدیت در حال اجراست و ایران هر روز قوی‌تر می‌شود.

وی با اشاره به آمار بالای سقط جنین در آمریکا افزود:دختران عفیف ما و حتی آن‌هایی که حجاب‌شان هم کامل نیست، هوادار جدی انقلاب اسلامی هستند، اما آمریکا می‌خواهد برای این‌ها تعیین تکلیف کند!

رئیس شورای امنیت کشور ادامه داد: دشمن با همه ظرفیت‌هایش به میدان آمده و ما هم باید با همه ظرفیت خود به میدان برویم و نگذاریم آن‌ها حتی تعداد اندکی از عزیزان، جوانان و دانشجویان ما را جدا کنند.

وحیدی تاکید کرد: روایت‌های دروغ و حرف‌های بی‌پایه و بی‌اساس بسیاری گفته میشود که باید این‌ها به درستی تبیین شود.

وی با طرح این سوال که چرا آمریکایی‌ها تحریم‌های جدیدی علیه برخی مقامات و نهاد‌ها وضع کرده‌اند، گفت: آن‌ها احساس می‌کنند، بخشی از راه نفوذ آن‌ها را بسته‌ایم وگرنه دلشان برای مردم و برای آزاد اندیشی نسوخته است.

وزیر کشور یادآور شد: آمریکا با تمام قوا علیه ملت ایران هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب تلاش کرده است و متاسفانه هنوز عده‌ای در همین کشور از آمریکا طرفداری می‌کنند و می‌خواهند چهره خوبی از آن نشان دهند. این همان جنگ شناختی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر