کد خبر: ۱۰۳۵۱
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
جمهوری آذربایجان به اسرائیل وعده داده که در صورتی که بخواهد به تاسیسات اتمی ایران حمله کند، اجازه استفاده از فرودگاه‌های جمهوری آذربایجان را داشته باشد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی جزئیات جدیدی را از همکاری نظامی اسرائیل و جمهوری آذربایجان منتشر کرده و از وعده باکو به اسرائیل برای استفاده از فرودگاه‌های جمهوری آذربایجان در صورت حمله احتمالی اسرائیل علیه تاسیسات اتمی در ایران خبر داده است.

به گزارش اکوپل نیوز؛ هاآرتص در این گزارش تحقیقی مفصل نوشت که در هفت سال گذشته، دستکم ۹۲ هواپیمای باری جمهوری آذربایجان از پایگاه نیروی هوایی اسرائیل (عوودا) به سوی باکو پرواز کرده و تجهیزات نظامی برای جمهوری آذربایجان برده‌اند.

وعده آذربایجان به اسرائیل برای استفاده از فرودگاه‌هایش برای حمله به تاسیسات اتمی ایران

بر اساس این گزارش، هر بار که درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان پیش آمده، شمار پرواز‌ها بین اسرائیل و آذربایجان نیز بیشتر شده است.

در ادامه گزارش آمده است که در برابر ارسال سلاح از اسرائیل به آذربایجان، باکو نیز به موساد اجازه داده تجهیزات شنود و رهگیری در آن کشور نصب کرده و فعالیت‌های ایران را زیر نظر بگیرد.

هاآرتص گزارش داد که همچنین جمهوری آذربایجان به اسرائیل وعده داده که در صورتی که بخواهد به تاسیسات اتمی ایران حمله کند، اجازه استفاده از فرودگاه‌های جمهوری آذربایجان را داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید که اسناد آرشیو اتمی ایران که موساد از تهران ربود، از طریق جمهوری آذربایجان به اسرائیل منتقل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر