کد خبر: ۱۰۶۳۷
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۳.۲ میلیون نفر در جهان اقدام به تزریق مواد مخدر کرده‌اند که ۱۸٪ بیش از تخمین‌های پیشین در این زمینه است.

سازمان ملل متحد می‌گوید تعداد معتادان تزریقی در جهان بسیار بیشتر از تخمین‌های قبلی است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از بی بی سی؛ براساس گزارش این سازمان درباره مصرف مواد مخدر در جهان، در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۳.۲ میلیون نفر در جهان اقدام به تزریق مواد مخدر کرده‌اند که ۱۸٪ بیش از تخمین‌های پیشین در این زمینه است.

براساس گزارش دفتر جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد، در حال حاضر مواد مخدر مصنوعی مانند فنتانیل یا متامفتامین بر بازار مواد مخدرغیرقانونی جهان سلطه دارد.

«آمار معتادان تزریقی در جهان رو به افزایش است»

همچنین ظرف یک دهه، آمار استفاده از مواد مخدر در جهان ۲۳٪ و اختلالات مرتبط با مواد مخدر ۴۵٪ افزایش یافته است.

این گزارش می‌افزاید افراد مبتلا به بیماری‌های روانی، جوانان و کسانی که از گروه‌های کم در‌آمدتر هستند، آسیب‌پذیری بیشتری در این زمینه دارند.

براساس برآورد سازمان ملل متحد، تعداد معتادان تزریقی در اروپای شرقی و آمریکای شمالی بسیار بیشتر از شرق و جنوب شرق آسیا است.

نویسندگان این گزارش می‌گویند فنتانیل بازار مواد مخدر افیونی در آمریکای شمالی را با تبعاتی مرگبار زیروزبر کرده است.

براساس داده‌های موجود از هجده کشور، احتمال تزریق مواد مخدر در مردان پنج برابر بیشتر از زنان است و آن‌ها شرکای زن خود را نیز با این مواد آشنا می‌کنند.

با وجود این از هر پنج نفر تنها یک نفر به راه‌های درمانی دسترسی دارند، و زنان در این زمینه با موانع بیشتری روبرو هستند. دلایل این موضوع در هم پیچیده و متعددند. از همه‌گیری کرونا تا ترس از مجازات‌های قضایی، شرم اجتماعی و نگرانی نسبت به احتمال از دست دادن حضانت فرزندان نمونه‌هایی از این دلایل هستند.

گادا والی، رئیس اداره جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد می‌گوید در اغلب موارد، کسانی که بیش از دیگران نیازمندند راهی به درمان ندارند: ما باید واکنش خود را به شبکه‌های قاچاق مواد مخدر که از درگیری‌ها و بحران‌های جهانی برای گسترش تولید و مصرف مواد مخدر، به ویژه مواد مخدر مصنوعی استفاده می‌کنند جدی‌تر کنیم. گروه‌هایی که با ایجاد بازار‌های غیرقانونی به مردم و جوامع انسانی آسیب می‌زنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر