کد خبر: ۱۰۷۳۲
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
بر اساس اعلام سایت سامانه قیمت‌های اعلامی هنوز قطعی نیستند و هزینه‌های جانبی مانند شماره گذاری، هزینه اسقاط و … هم به آن‌ها اضافه نشده است.

پس از حدود یک هفته از اعلام اسامی برخی خودرو‌های واداتی حال قیمت ۶ خودرو به صورت علی‌الحساب بر روی سامانه یکپارچه اعلام شد و متقاضیان می‌توانند با توجه به آن‌ها نسبت به اولویت بندی در سایت اقدام کنند.

به گزارش اکوپل نیوز؛ در اطلاعیه شماره ۲ سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی، اعلام شد برای ادامه فرایند ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش جهت خرید خودرو‌های وارداتی از ۲۳ مهرماه به مدت ۳ روز و تا ۲۵ مهرماه سامانه برای متقاضیان فعال می‌باشد.

نکته مهم: بر اساس اعلام سایت سامانه قیمت‌های اعلامی هنوز قطعی نیستند و هزینه‌های جانبی مانند شماره گذاری، هزینه اسقاط و … هم به آن‌ها اضافه نشده است.

قیمت ۶ خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد

در این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی که در مرحله اول ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده است، می‌رساند، سامانه برای انتخاب خودرو‌ها به شرح جدول زیر از روز یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۳ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۲/۷/۲۵ در دسترس است.

در این مرحله متقاضیان می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر را انتخاب کنند.

هیچ گونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نمی‌شود و انتخاب خودرو در سامانه فقط برای ثبت نام کنندگان قبلی است.

تبصره ۱- قیمت فروش محاسباتی علی الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... و در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره۲- قیمت قطعی خودرو‌های مذکور پس از ارایه تمام مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و اعلام می‌شود.

تبصره ۳- ملاک قیمت قطعی خودرو، رقم اعلامی و مصوب توسط شورای رقابت خواهد بود.

تبصره ۴- مبلغ پرداختی در این مرحله و پس از فراخوان اولیه صورت گرفته ۵۰ درصد قیمت علی الحساب خواهد بود که پس از واریز مبلغ مذکور نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی توسط شرکت واردکننده اقدام می‌شود.

تبصره ۵- عدم واریز وجه در مهلت مقرر اعلامی و پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف می‌شود.

تبصره ۶- حداکثر زمان تحویل خودرو برای قرارداد‌های منعقده ۳ ماه می‌باشد لذا واردکنندگان می‌بایست حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل وجه براساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد.

تبصره ۷- در صورت تاخیر در تحویل، قرارداد‌های مذکور مشمول جرایم تاخیر در تحویل مقرر در آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص خواهند شد. قرارداد‌های مذکور مطابق ضوابط مشمول سود مشارکت و انصراف نمی‌باشند.

تبصره ۸- تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۹- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودروی چانگان با مدل CS ۳۵ plus که هنوز دعوت نامه‌ای از شرکت سایپا دریافت نکرده و تمایل به انتخاب یکی از خودرو‌های فوق را دارند می‌توانند در این مرحله با مدنظر قراردادن موارد ذیل نسبت به لغو سفارش خود و انتخاب خودروی جدید بر اساس فهرست فوق اقدام نمایند.

* در صورت عدم انصراف و لغو سفارش، اولویت قبلی برای دریافت خودروی چانگان CS ۳۵ plus به قوت خود باقی است.

* در صورت لغو سفارش قبل و عدم امکان تخصیص خودرو به ایشان با توجه به تعداد قابل عرضه اولویت‌های قبلی حفظ می‌گردد.

* تا زمانی که متقاضیان فعلی خودروی چانگان CS ۳۵ plus، خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، عرضه جدیدی برای این خودرو برای سایر اولویت‌ها صورت نخواهد گرفت.

تبصره ۱۰- اطلاعات تمام متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهاد‌های ذیربط قرار می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر