کد خبر: ۱۰۷۵۲
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
نحوه محاسبه کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه با شرط رعایت سقف نرخ ۴ درصد به بانک‌ها واگذار شد.

مطابق بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی به شبکه بانکی، نحوه محاسبه کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه با شرط رعایت سقف نرخ ۴ درصد به بانک‌ها واگذار شد.

به گزارش اکوپل نیوز، در بخشنامه جدید بانک مرکزی مطابق مصوبه شهریورماه شورای پول و اعتبار بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز هستند در خصوص نرخ و نحوه محاسبه و اخذ کارمزد قرض الحسنه پرداختی را با رعایت سقف نرخ چهار درصد کارمزد، پس از تصویب در هیات مدیره بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی و منوط به اخذ تاییدیه بانک مرکزی استفاده کنند.

براساس قانون در نظام بانکی کشور اخذ هرگونه کارمزد از جمله کارمزد قرض الحسنه اعطایی براساس مزد کار یا هزینه واقعی خدمات ارائه شده توسط بانک، موسسه اعتباری غیربانکی انجام شود. نحوه محاسبه کارمزد تسهیلات قرض الحسنه در جلسه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۲ شورای پول و اعتبار تغییر کرد و به شبکه بانکی کشور واگذار شد.

تعیین کارمزد وام قرض‌الحسنه به بانک‌ها واگذار شد

افزایش دو برابری جوایز قرعه کشی سپرده قرض‌الحسنه

همچنین بانک مرکزی در بخشنامه دیگری به منظور تشویق و ترغیب بیشتر سپرده‌گذاران به مشارکت در تجهیز منابع قرض الحسنه پس انداز بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مقرر کرد حداکثر میزان جوایز اعطایی به سپرده‌های قرض الحسنه پس انداز به یک فرد در هر دوره قرعه‌کشی از یکصد میلیون تومان به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

تعیین کارمزد وام قرض‌الحسنه به بانک‌ها واگذار شد

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر