کد خبر: ۱۰۷۵۳
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
صندوق توسعه ملی به دنبال آن است که در پروژه‌های مشترک همکاری کند و به همان میزان که آورده بخش خصوصی باشد صندوق نیز مشارکت خواهد داشت.

نشست اعضای مجمع کارآفرینان ایران با مهدی غضنفری، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی صبح روز دوشنبه (۲۴ مهرماه ۱۴۰۲) در محل مجمع برگزار شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از مجمع کارآفرینان ایران؛ در ابتدای این نشست، مهدی غضنفری، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه هدف ما در صندوق، استفاده بهتر از منابع نسبت به گذشته است، گفت:، اما این موضوع معنای عدم استفاده از منابع یا ممنوعیت ورود به بخش کسب و کار نیست، زیرا در پیش گرفتن چنین سیاستی نتیجه‌ای جز متضرر شدن صندوق نخواهدداشت.

غضنفری ادامه داد: به مانند کارآفرینان و سرمایه گذاران، یکی از اهداف ما نیز کسب سود و افزایش سودآوری است. تصمیم گرفته ایم که صندوق بتواند سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد از محل سود خود افزایش دارایی داشته باشد. یکی از علل عدم موفقیت صندوق، برخی مشکلات در عدم وصول مطالبات خود بوده است؛ ما نگاه خود به مشارکت با بخش خصوصی را تغییر داده ایم و قصد داریم ارتباط خود با بخش خصوصی را افزایش دهیم.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه ما فقط به جریان رفت پول فکر نمی‌کنیم بلکه به جریان بازگشت پول به صندوق نیز بسیار تاکید و توجه داریم، گفت: ما به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام دهیم که سود صندوق نیز افزایش پیدا کند.

صندوق توسعه ملی به دنبال همکاری مشترک با بخش خصوصی است

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی همچنین تاکید کرد: این که گفته می‌شود صندوق قصد دارد منابع خود را حفظ کند و پرداخت تسهیلات نداشته باشد اصلا درست نیست. من فکر نمی‌کنم کسی این تصور را داشته باشد که اگر پول و سرمایه خود را در بانک سپرده گذاری کند سود بیشتری عایدش می‌شود. بی شک همکاری بیشتر صندوق با سرمایه گذاران و شرکت در پروژه‌های بزرگتر موجب بهبود شرایط صندوق خواهد شد.

غضنفری در ادامه ضمن پیشنهاد همکاری مشترک با بخش خصوصی بیان کرد: صندوق توسعه ملی به دنبال آن است که در پروژه‌های مشترک همکاری کند و به همان میزان که آورده بخش خصوصی باشد صندوق نیز مشارکت خواهد داشت. وقتی صحبت از مشارکت صندوق می‌شود ابدا به دنبال ورود به بنگاه نیستیم.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در پایان گفت: ما قدردان زحمات و تلاش‌های کارآفرینان بخش خصوصی هستیم. بسیاری از مشکلاتی که گریبان جامعه را گرفته است ناشی از مشکلات اقتصادی و بیکاری است. به همین جهت اشتغالزایی که توسط شما صورت می‌گیرد بسیار ارزشمند است.

صندوق توسعه ملی به دنبال همکاری مشترک با بخش خصوصی است

در ادامه این نشست، ابراهیم عسگریان، عضو هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران در سخنانی اظهار کرد: ما برای پیشرفت کشور و توسعه طرح‌های اقتصادی دور هم جمع شده ایم. صندوق باید کمک کند تا پروژه‌های اقتصادی توسعه پیدا کنند و فعالیت‌ها تداوم داشته باشد.

عسگریان با بیان اینکه بانک‌ها در ازای تسهیلاتی که پرداخت می‌کنند باید سود دریافت کنند چراکه سود به سپرده گذار پرداخت می‌شود، افزود: متاسفانه سود تسهیلات بانکی در کشور بسیار بالاست این درحالی است که سود فاینانس کمتر از دو درصد است.

وی تاکید کرد: امروز نیاز کشور این است که روابط با دنیا بهبود پیدا کند. تا فعالان اقتصادی با بازار‌های دنیا مراودات بیشتری داشته باشند.

همچنین در ادامه این نشست، مرتضی سلطانی، نایب رئیس مجمع کارآفرینان ایران گفت: زندگی امروز کارآفرینان چنان با صندوق توسعه ملی گره خورده است که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

سلطانی در ادامه اظهار کرد: با بیان اینکه ما کارآفرینان از دغدغه صندوق را مطلع هستیم و کمتر از مدیران آن برای کشور و نظام دغدغه‌مند نیستیم. باید با همفکری یکدیگر تغییر نگرشی که در صندوق توسعه ملی درحال انجام است شکل جدی به خود بگیرد.

یونس ژائله، نایب رئیس مجمع کارآفرینان ایران از دیگر سخنرانان این نشست بود. وی با تاکید بر امنیت غذایی کشور گفت: در حال حاضر در کشور مشکلات معیشتی موجوداست که باید با تمام توان به دنیال رفع آن باشیم. اگر نتوانیم امینت غذایی مردم را تامین کنیم حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

صندوق توسعه ملی به دنبال همکاری مشترک با بخش خصوصی است

ژائله در ادامه با بیان اینکه باید در قرارداد‌ها دو طرف چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی به قرارداد‌های منعتقد شده پایبند باشند گفت: بازار‌های منطقه ظرفیت بسیار خوبی را دارند لذا باید از این فرصت‌ها به نحو احسن بهره برد و به دنبال آن باشیم که با توسعه صادرات و کسب درآمد‌های ارزی کمکی به اقتصاد کشور کرده باشیم.

به گفته وی، من فکر می‌کنم بخش خصوصی با صندوق توسعه ملی می‌تواند به یک تفاهمی برسد بنابراین باید یک نقشه راهی را طراحی کنیم که بتوانیم از آن مسیر به دنبال افزایش ثروت و افزایش صادرات باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر