کد خبر: ۱۰۷۵۷
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
جورجا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد کە از شریک زندگی خود جدا شدە است.

جورجا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد کە از شریک زندگی خود جدا شدە است. آندرئا جیامبرونو، همسر پیشین ملونی مجری تلویزیون بود و پس از اظهارنظری در مورد تجاوز جنسی به زنان مورد خشم و اعتراض عمومی قرار گرفت.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از دویچه وله؛ جورجا ملونی، نخست‌وزیر ۴۶ ساله ایتالیا، بیانیەای کوتاه اعلام کرد کە از آندرئا جیامبرونو، شریک زندگی خود جدا شدە است.

این سیاست‌مدار راست‌گرا در بیانیە خود کە به طور عمومی آن را در فضای مجازی منتشر کردە، نوشتە است: «رابطه من با آندرئا جیامبرونو، که تقریباً ده سال به طول انجامید، در اینجا به پایان می‌رسد. مدتی است که راه خود را از هم جدا کرده‌ایم و اکنون زمان آن است که آن را بپذیریم».

نخست‌وزیر ایتالیا طلاق گرفت

ملونی همزمان عکسی به بیانیە خود سنجاق کردە کە در آن "ژینورا" دختر هفت سالەشان نیز حضور دارد. او در ادامە نوشتە است: «از او به خاطر سال‌های فوق‌العاده‌ای که با هم گذراندیم، به خاطر مشکلاتی که بر آن غلبه کردیم و مهم‌ترین داشتە زندگی‌ام، کە او به من داد؛ "دخترمان ژینورا" تشکر می‌کنم».

آندرئا جیامبرونو چه گفتە بود؟

آندرئا جیامبرونو ۴۲ ساله، مجری تلویزیون و شریک پیشین زندگی جورجا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا بود کە به داشتن لحنی تند شهرت دارد. او چند ماه پیش با اظهارنظری در مورد تجاوز جنسی به زنان خشم و اعتراض بسیاری را برانگیخت.

جیامبرونو در یکی از برنامه‌های خود در شبکه رته۴ (Rete ۴) که خط مشی راستگرایانه را دنبال می‌کند، گفت: «وقتی به حد مستی مشروب نخوری، اتفاقی نمی‌افتد، چرا که این مواردی است که با گرگ روبرو می‌شوی و در اینجا است که تجاوزکاران به طور غریزی مانند یک حیوان درنده رفتار می‌کنند.»

اظهارات جیامبرونو انتقادات تند جناح‌ها و چهره‌های سیاسی ایتالیا را در پی داشت.

نخست‌وزیر ایتالیا طلاق گرفت

جنبش "پنج ستاره" این سخنان را "خجالت‌آور و غیر قابل قبول" خواند. سسیلیا دلیا، سناتوری از جناح اپوزیسیون و عضو حزب دموکراتیک جیامبرونو را متهم کرد که نقش عامل و قربانی را جابجا کرده است.

او خطاب به این مجری تلویزیونی تصریح کرد: «به جز متهم کردن قربانیان کار دیگری نمی‌توانید بکنید: «به تنهایی بیرون نرو، در تاریکی راه نرو و لباس‌های بدن‌نما نپوش. وقتی زنی زیاد مشروب بخورد، باید نگران سردرد باشد نه نگران تجاوز. این زنان نیستند که باید احتیاط بیشتر بیاموزند، بلکه مردان هستند که باید احترام گذاشتن [به زنان]را یاد بگیرند.»

آلساندرا موسولینی، نوه بنیتو موسولینی، دیکتاتور سابق ایتالیا نیز اظهارات جیامبرونو را "قرون وسطایی" خوانده و گفت: «این سبب می‌شود که پیوسته زنان کمتری جرأت کنند و [برای شکایت]نزد پلیس بروند.»

جیامبرونو تمامی انتقادات را رد کرده و گفته که حاضر به عذرخواهی بابت گفته‌هایش نیست. او گفت، "حاضر نیست به سیاست اجازه دهد که نظرش را به او تحمیل کند. ".

اما از قرار معلوم معذرت‌خواهی نکردن او، منجر بە پایان زندگی مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا شدە است.

چرا واکنش‌ها بە این موضوع زیاد بود؟

فارغ از اینکە این اظهار نظر تحت تاثیر این بود کە بر زبان همسر نخست‌وزیر ایتالیا آمد، در ماه‌های گذشتە شهروندان این کشور در بهت و حیرت چند پرونده تجاوز جنون‌آمیز بودەاند.

در ماه ژوئیه امسال هفت مرد جوان که شماری از آن‌ها هنوز به سن قانونی نرسیده بودند، به یک دختر ۱۹ ساله در پالرمو تجاوز کردند و با تلفن همراه خود از این عمل فیلم گرفتند.

در مورد دیگری که در ناپل روی داد، دو دختر که به سن قانونی نرسیده بودند، از سوی شش جوان مورد تجاوز قرار گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر