کد خبر: ۱۰۷۶۸
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
شرکت در دوره آموزشی امنیت ارتباطات سازمان اسمال مدیا ترکیه، وابسته به وزارت امورخارجه آمریکا و شرکت در دوره آموزش جنبش‌سازی آنلاین سازمان ایران آکادمیا از موارد مجرمانه الهه محمدی است.

الهه محمدی به سه اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران محکوم شده است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه؛ الهه محمدی یکی از ۲ خبرنگار بازداشت شده در جریان اغتشاشات پس از مرگ مهسا امینی است.

محمدی با توجه به تحقیقات به‌عمل آمده و بررسی‌های فنی و همچنین اطلاعات آشکار مربوط به فعالیت در فضای مجازی مرتکب ۳ اقدام مجرمانه شده بود.

اقدامات مجرمانه الهه محمدی چیست؟

همکاری با دولت متخاصم آمریکا

یکی از موراد اتهامی محمدی همکاری با دولت متخاصم آمریکا است، وی با انجام تبانی با سازمان‌ها، رسانه‌ها و عناصر وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا برای اجرای پروژه دیده‌بان آزار و در راستای کمپین‌سازی و جنبش‌سازی برای براندازی نرم و بسترسازی جهت ایجاد اغتشاشات خیابانی در پوشش مسائل اجتماعی اقدام کرده بود.

سازمان موسوم به اتحاد برای ایران از جمله سازمان‌های غیرانتفاعی مرتبط با دولت آمریکاست که پس از فتنه ۸۸ راه‌اندازی و سابقه‌ای ۱۳ ساله در انجام پروژه‌های نفوذ و تغییرات اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران دارد.

اتحاد برای ایران به‌صورت مستقیم یا از طریق سازمان‌های واسطه در حوزه توانمندسازی، آموزش، شبکه‌سازی و تقویت افرادتاثیرگذار در کشور‌های هدف دولت آمریکا پروژه‌های متعددی را دنبال می‌کند.

پروژه‌ای که با هدایت این سازمان برای ایران طراحی شده بود پروژه موسوم به «دیده‌بان آزار» با مدیریت غنچه قوامی است، در روند تحقیقات مشخص شده که عامل اصلی این پروژه در داخل کشورمحمدی بوده که به‌صورت آگاهانه ضمن مدیریت اکانت‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی نسبت به تولید محتوا، اقدامات میدانی و هماهنگی میان شبکه مرتبطین پروژه در داخل اقدامات قابل ملاحظه‌ای را انجام داده است.

محمدی در کلیه امور محتوایی و اجرایی پروژه در داخل کشور نقش محوری داشته و برای غنچه قوامی به‌عنوان عنصر اصلی خارج نشین فعالیت‌ها را ساماندهی می‌کرده است.

شرکت در دوره آموزشی امنیت ارتباطات سازمان اسمال مدیا ترکیه، وابسته به وزارت امورخارجه آمریکا و شرکت در دوره آموزش جنبش‌سازی آنلاین سازمان ایران آکادمیا، یکی از مراکز وابسته به موسسه آمریکایی خانه آزادی از همدستان وزارت امورخارجه آمریکا از جمله موارد دیگر همکاری محمدی با سازمان‌های مرتبط با دولت آمریکا محسوب می‌شود.

اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت کشور

اقدام علیه امنیت ملی به‌واسطه نقش‌آفرینی در اغتشاشات خیابانی ایجاد شده در موضوع فوت مهسا امینی و همچنین حمله به نیرو‌های امنیتی نیز یکی دیگر از اقدامات مجرمانه محمدی بوده است.

محمدی به‌عنوان عنصر اصلی تیم دیده‌بان آزاردر داخل کشور حول پرونده فوت مهسا امینی اقداماتی مانند تولید محتوای گسترده و مستمر در راستای ناامن سازی جامعه توسط این نهاد، ارتباط با منبع اصلی تولید خبر در تلویزیون ایران اینترنشنال، حضور میدانی در مقابل بیمارستان در زمان فوت مهسا امینی و جمع‌آوری اطلاعات (بدون اجازه خانواده مرحومه) و انتشار آن، جمع‌آوری اطلاعات اغتشاشات روی‌داده در آن روز و اطلاع‌رسانی در جهت اهداف رسانه‌های فارسی‌زبان خارج ازکشور، القای خشونت سیستماتیک و محور قرار دادن مسئله قتل مهسا امینی، طراحی و انتشار فراخوان اولین تجمعات و اغتشاشات صورت پذیرفته بعد از فوت مهسا امینی در مقابل مجلس شورای اسلامی و بلوار کشاورز و حضور مستمر در اغتشاشات و حمله به نیرو‌های امنیتی را انجام داده بود.

فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

محمدی همچنین به تبلیغ علیه نظام به‌واسطه شبکه‌سازی و گروه‌سازی از عناصر موسوم به کنشگران فمنیستی به‌منظور تولید محتوا و اقدام خیابانی پرداخته است.

محمدی این اقدامات را به‌واسطه فعالیت در پروژه دیده‌بان آزار در داخل کشور دنبال می‌کرده است.

از جمله این اقدامات می‌توان به فعالیت‌های صورت گرفته در ایامی مانند ۸ مارس، کمپین‌سازی و هشتگ‌سازی و فشار به نهاد‌های تصمیم‌گیر برای اجرای سیاست‎های موسسه آمریکایی، مدیریت گروه‌های فمنیستی با هدف هماهنگی و تبادل نظر بین فعالان رسانه‌ای زن فمنیست در جهت انتشار محتوا، ایجاد تشکل، مطالبه‌گری و جریان‌سازی در این زمینه اشاره کرد.

سرانجام پس از برگزاری جلسات رسیدگی به این اتهامات، دادگاه باعنایت به گزارش وزارت اطلاعات و اقاریر صریح و ضمنی محمدی، وی را در مورد اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۶ سال حبس، در مورد اتهام احتماع و تبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت کشور به تحمل ۵ سال حبس و درمورد اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل یک‌سال حبس محکوم کرده است.

محمدی همچنین به‌مدت ۲ سال از عضویت دراحزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محروم شده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر