کد خبر: ۱۰۷۷۹
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
رییس پلیس راه کشور گفت: ۴۲ درصد از قربانیان در سوانح رانندگی درون شهری و جاده‌ای کشور در مراکز درمانی فوت می‌کنند.

رییس پلیس راه کشور گفت: همچنین شمار سوانح موتور سیکلت سواران هم از میانگین کشوری بالاتر است که باید در این باره تدابیری اندیشیده شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، سردار «حسن مومنی» روز یکشنبه در نشست راهبری وضعیت تصادفات خراسان شمالی اظهار کرد: جاده، خودرو و انسان از عوامل اصلی در وقوع حادثه‌های ترافیکی است که در این میان سهم عامل انسانی بالاتر از سایر موارد است.

وی افزود: نقش جاده‌ها در خراسان شمالی نسبت به سایر موارد در وقوع سانحه‌های ترافیکی پررنگ‌تر است از این رو باید به بهبود این شرایط سرعت داده شود.

رییس پلیس راه کشور: ۴۲ درصد از قربانیان تصادفات در مراکز درمانی فوت می‌کنند

سردار مومنی ادامه داد: این نهاد به نوبه خود از وزارت راه و شهرسازی پیگیر سرعت دادن به اجرای طرح راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد به جنگل گلستان خواهد بود تا با تکمیل این طرح شمار حادثه‌های جاده‌ای و قربانیان این سوانح کاهش یابد.

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در خراسان شمالی، تخلف انحراف به چپ از میانگین کشوری پنج درصد بالاتر است، آمار تخطی از سرعت مطمئنه و واژگونی خودرو‌ها هم در این استان بالا است.

رییس پلیس راه کشور تصریح کرد: همچنین شمار سوانح موتور سیکلت سواران هم از میانگین کشوری بالاتر است که باید در این باره تدابیری اندیشیده شود.

سردار مومنی با بیان اینکه آمار مجروحان فوتی در مراکز درمانی خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است، بیان کرد: ۵۲ درصد از مجروحان در سوانح رانندگی استان در مراکز درمانی فوت می‌کنند که نیاز است دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بررسی‌های لازم را در این حوزه انجام دهد.

۲۲ درصد از فوتی‌ها جوان هستند

وی با بیان اینکه در تصادفات کشور با پدیده جوان مرگی روبه رو هستیم، گفت: رویکرد نظام و دولت، جوانی جمعیت است، اما متاسفانه ۶۵ درصد از قربانیان تصادفات، افراد ۲۱ تا ۶۰ سال یعنی جمیعت فعال و نیروی کار هستند.

رییس پلیس راه کشور افزود: افراد ۲۱ تا ۳۰ ساله‌ها نیز ۲۲ درصد از جان باختگان این سوانح را به خود اختصاص می‌دهند.

سردار مومنی با بیان اینکه برای کاهش آمار تصادفات باید اقدامات سلبی و ایجابی در دستورکار باشد، خاطرنشان کرد: جرائم فعلی برای رانندگان متخلف بازدارنده نیست از این رو باید در این باره پیگیری لازم انجام شود.

رییس پلیس راه کشور با تاکید بر اینکه کاهش تصادفات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: در دهه‌ها پیش سالانه ۲۸ هزار نفر در تصادفات کشور کشته می‌شدند که با اقدامات انجام شده این رقم به ۱۶ هزار کشته کاهش یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر