- حیات اقتصاد کشور مرهون تلاش کارآفرینان است
- بیانیه سپاه در رابطه با حمله نظامی به اسرائیل
- فیلم؛ پهپادهای انتحاری ایران در مسیر اسرائیل
- حمله نظامی ایران به اسرائیل آغاز شد
- «گنبد آهنین» اسرائیل چیست و چطور کار میکند؟
- دادگاهی در آرژانتین ایران را مسئول حمله تروریستی آمیا شناخت
- پنتاگون: اسرائیل از حمایت کامل آمریکا در برابر حمله نظامی ایران مطمئن باشد
- حمله نظامی ایران به اسرائیل جمعه انجام میشود
- موتورسیکلت «قرارهای یواشکی» رئیس جمهوری سابق فرانسه حراج میشود
- کارت سوخت ۲۰ میلیونی دروغ است
- جزئیات عفو ۲ هزار و ۱۲۷ محکوم
- ثبت نام خودروهای سایپا بدون قرعه کشی ویژه عید فطر ۱۴۰۳
- عکس؛ صورت کبود شده محمود احمدی نژاد
- بازیگران نمایش «عددهای نشده» معرفی شدند
- اطلاعیه قوه قضاییه در رابطه با بازرسی از رسانه فردای اقتصاد
- دلیل اعتراض کشاورزان اروپایی چیست؟
یک مقام مسئول از اتمام ریلگذاری قطعه ۷ و ۸ پروژه چابهار زاهدان حدفاصل خاش تا زاهدان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر ، اسداله حاجی زمانی مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) در تشریح آخرین وضعیت پروژه راهآهن چابهار- زاهدان اظهار داشت: این خط آهن به طول ۶۳۴ کیلومتر از شهرهای چابهار، نیکشهر، ایرانشهر، خاش و زاهدان عبور میکند که طول آن با احتساب ایستگاهها به ۷۵۰ کیلومتر میرسد و در گام نخست، عملیات ریلگذاری قطعه ۷ و ۸ این پروژه حدفاصل خاش تا زاهدان به طول ۱۵۵ کیلومتر به اتمام رسید و شهر خاش از طرف زاهدان به شبکه ریلی کشور متصل گردیده است.
مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) گفت: در عملیات قطعه خاش- زاهدان قرارگاه موفق شد در مدت دو ماه و نیم در سال جاری بیش از ۸۵ کیلومتر ریلگذاری انجام دهد که این حجم، رکورد بزرگی در حوزه ریلی کشور محسوب میشود که در همین راستا رکورد بیسابقه ریلگذاری بیش از ۴ کیلومتر در یک روز از موفقیتهای این ابر پروژه بوده است.
حاجیزمانی ضمن تشکر از همکاری وزارت راه و شهرسازی در اجرای این پروژه بزرگ اظهار داشت: پروژه راهآهن چابهار-زاهدان استراتژیکترین و بزرگترین پروژه ریلی کشور محسوب میشود که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد و در قطعه زاهدان-خاش مؤسسات راهیران، ریلگستر، شهید رجایی، پایدارسازان، نصر و راهسازه مشارکت داشتند و تمام همت خود را به کار بستند تا این پروژه با سرعت بالایی اجرا شود.
گفتنی است توسعه حمل و نقل ریلی در راستای ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال کشورهای آسیای میانه و مرکزی به آبهای آزاد و تسهیل و توسعه ترانزیت کالا از سواحل مکران و بندر شهید بهشتی چابهار از مهمترین اهداف پروژه خط آن چابهار- زاهدان عنوان شده است.