کد خبر: ۱۱۰۳۲
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
یکی دیگر از راهبرد‌های دشمن در جنگ ترکیبی تغییر باور‌ها و القای جدا شدن مردم از نظام بوده است، هر چند استناد این‌ها برای اثبات چنین گزاره‌ای مخدوش بوده است

روزنامه‌ وطن امروز در یادداشتی به قلم میثم اسلامی به آن‌ها که میخواهند انتخابات رقابتی نشود انتقاد کرد، این روزنامه در بخشی از این یادداشت نوشت: یکی دیگر از راهبرد‌های دشمن در جنگ ترکیبی تغییر باور‌ها و القای جدا شدن مردم از نظام بوده است، هر چند استناد این‌ها برای اثبات چنین گزاره‌ای مخدوش بوده است، اما رهبری با تیزهوشی و شناخت فضای عملیاتی دشمن تمام تاکیدشان بر انتخابات امسال را با قید رقابتی بودن بیان کردند، هر چند همه ساله و در هر انتخاباتی نظر رهبری بر پرشور بودن انتخابات است، اما تاکید مجدد بر واژه «رقابتی» را می‌توان بسیج عمومی قوای سیاسی کشور در ۳ قوه برای عقیم کردن این تلاش دشمن ارزیابی کرد.

نکته جالبی که ضرورت این سخنان را بیش از پیش یادآوری می‌کند فضایی بود که برخی خواص سیاسی در داخل و رسانه‌های ضدانقلاب در خارج درباره انتخابات امسال پیگیری می‌کردند و گزاره‌های متقنی برای استناد به این موضوع وجود دارد.

* نمونه داخلی
روزنامه جوان مقاله‌ای را در تاریخ ۲۳ آبان امسال به قلم عبدالله گنجی با عنوان «راهبرد رقابت» منتشر کرد و در این مقاله به نوعی به اخبار رد صلاحیت برخی افراد که اشتباهات‌شان به خاطر غلبه عواطف بوده و هیچگاه وابستگی و قرابت فکری با دشمنان نداشتند، اعتراض کرد.

پس از انتشار این یادداشت، رئیس قوه‌قضائیه شخصا تماسی با نویسنده مطلب فوق گرفت و به خاطر جهت‌گیری محتوای این یادداشت تشکر کرد.

اما نکته‌ای که این ماجرا داشت انتقادات و حملات زیاد برخی کاربران ساماندهی شده به رئیس قوه‌قضائیه و نگارنده مطلب بود که چرا به رد صلاحیت یک شخص از فکری مخالف ما اعتراض شده و چرا رئیس عدلیه تقدیر کرده است؟! گویی این افراد که اکثرا داخلی و موجه بودند سخنان رهبر انقلاب مبنی بر رقابت در انتخابات را نشنیده بودند یا به سودشان بود که خود را به نشنیدن بزنند.

* نمونه خارجی
رهبر انقلاب ۲ دی مجددا بر انتخابات رقابتی تاکید کردند و به نوعی پاسخ کسانی که رقابت را تنها بین رفاقت‌های‌شان جایز می‌دانستند به این شکل دادند: «برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی همراه با ۴ خصوصیت: مشارکت قوی و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل».

بیانات رهبر انقلاب که به نوعی یک پیام داخلی مهم برای آن‌ها بود که دنبال غیررقابتی بودن انتخابات بودند، با عصبانیت شدید خارجی روبه‌رو شد و از تندرو‌های تحریم‌کننده انتخابات تا ضدانقلاب از تمام طیف‌ها از پهلوی تا رجوی صدای‌شان بلند شد که مردم نباید در انتخابات شرکت کنند و این هم دلیلی بر اثبات نکته ابتدایی یادداشت است: «دشمن تمام تلاشش را بر القای جدایی مردم از نظام معطوف کرده است».

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر