کد خبر: ۱۱۰۳۵
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
در ده ماهه ابتدایی امسال حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار دادیم تا صرف توسعه و آبادانی و ارایه خدمت به مردم اقصی نقاط مختلف کشور شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در دیدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مالیاتی، گفت: ائمه جمعه در توجیه شرعی و دینی مالیات می‌توانند کمک رسان سازمان امور مالیاتی باشند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از رسانه مالیاتی ایران، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در دیدار دکتر سید محمد سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مالیاتی، گفت: ائمه جمعه در توجیه شرعی و دینی مالیات می‌توانند کمک رسان سازمان امور مالیاتی باشند.

وی با بیان اینکه باید در قانونگذاری و اجرا مصلحت عام را درنظر بگیریم، افزود: معتقدم همانطور که به عنوان یک مسلمان وجوهات شرعی را با اختیار خودمان پرداخت می‌کنیم، باید برای پرداخت مالیات هم طوری فرهنگ سازی شود که مردم با خواست و میل خود پرداخت کنند. بر این اساس مردم باید مثل خمس در حوزه مالیات نیز به سمت خوداظهاری حرکت کنند و اگر حقوق و تکالیفشان را نپردازند، احساس دین بکنند.

اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها

حجت الاسلام قاضی عسگر در ادامه به ارتباط دو سویه نظام مالیاتی و مودی اشاره کرد و افزود: با تعامل و گفتگو می‌توان خیلی از نگرانی‌ها و مشکلات را حل و فصل کرد. میز‌های خدمت مالیاتی کار شایسته و خوبی است که باید ادامه پیدا کند چراکه این امر به نفع هر دو طرف است.

وی با اشاره به لزوم حفظ سرمایه مهمی همچون نفت، گفت: سرمایه‌های کشور باید به سمت توسعه و آبادانی و ایجاد ارزش افزوده جدید برود نه صرف هزینه‌های جاری و هرینه‌های جاری از طریق دیگر درآمد‌ها مثل مالیات و ... تامین شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این دیدار گفت: تمام تلاش نظام مالیاتی این است که فرایند‌های مالیات ستانی به شکل سیستمی انجام شود تا مردم و مودیان درگیر کامپیوتر و نرم افزار و نظایرآن نشوند و کار‌ها به سهولت و ساده‌ترین شکل ممکن انجام شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به استقرار بیش از ۱۸۰۰ میز خدمت مالیاتی در سال جاری در کشور برای حل مشکل مودیان گفت: میز‌های خدمت مالیاتی، منجر به معنای مشترکی بین مردم و مالیات شده است.

سبحانیان با اشاره به چالش‌های حوزه فرهنگ سازی مالیاتی گفت: در این حوزه ما تنها هستیم و بعنوان متولی مالیات ستانی شاید خیلی نتوانیم موثر باشیم لذا نیازمند حمایت دیگر نهاد‌ها و دستگاه‏ها هستیم و معتقدیم اگر این نوع فرهنگ سازی و پرداخت مالیات از لسان دیگران صورت بگیرد چه بسا موثرتر هم واقع شود؛ صداوسیما همکاری و تعامل خوبی دارد، اما لازم است از تریبون‌های مختلف نیز به زبان‌های مختلف در بین آحاد جامعه بیان شود.

وی در ادامه به عزم و اراده راسخ سازمان امور مالیاتی در زمینه مبارزه با فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: در این زمینه هیچ نوع تفاوتی بین آحاد جامعه و یا دستگاه‌ها قایل نیستیم و با اقدامات متعددی از قبیل ساخت فیلم و سریال، تیزر و کلیپ، درج عناوین مالیاتی در دروس و نظایر آن موضوع مبارزه با فرار مالیاتی را اشاعه می‌دهیم، اما جا دارد از ظرفیت‌های موجود در جامعه در این زمینه بیشتر بهره‌مند شویم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی افزود: ما وظیفه داریم اطلاع رسانی‌های لازم درخصوص محل مصارف ارایه دهیم؛ الان در ده ماهه ابتدایی امسال حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار دادیم تا صرف توسعه و آبادانی و ارایه خدمت به مردم اقصی نقاط مختلف کشور شود. بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت و بالغ بر ۷ هزار به توسعه ورزش همگانی پرداختیم. ساخت نیروگاه ها، خرید و تجهیز ناوگان و حمل و نقل عمومی از محل همین واریزی مالیات‌ها صورت می‌گیرد و بهتر است مردم در جریان این مسایل قرار بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر