کد خبر: ۳۲۳
۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
اسماعیل حسین زهی:
این حجم مهاجر غیر قانونی باعث شده روزانه حدود ۱۰۰۰ مبتلا در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان داشته باشیم و این موج به سمت مناطق مرکزی کشور در حال حرکت است.

نماینده مردم خاشخاش و میر جاوه اظهار داشت: مهاجرت غیر قانونی و بی سابقه از سمت مرز‌های افغانستان به داخل سیستان و بلوچستان باعث افزایش شمار مبتلایان کرونا در منطقه شده است.

اسماعیل حسین زهی خاطر نشان کرد: در روز‌های اخیر و در پی اتفاقات داخلی در افغانستان تعداد مهاجران از داخل این کشور به سمت سیستان و بلوچستان افزایش داشته و متاسفانه عمده این افراد هم بدون در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای وارد کشور می‌شوند.

مهاجرت بی سابقه از سوی افغانستان موج کرونا را رقم زده است

وی افزود: این حجم مهاجر غیر قانونی باعث شده روزانه حدود ۱۰۰۰ مبتلا در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان داشته باشیم و این موج به سمت مناطق مرکزی کشور در حال حرکت است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهاجران غیر قانونی شامل زنان وکودکان نیز می‌شود و لازم است مدیریت مرز‌ها و فرماندهان نظامی و نیروی انتظامی برای این پدیده به ویژه در روز‌های اخیر که شاهد برخی اتفاقات در خاک افغانستان هستیم تدبیر ویژه‌ای اتخاذ کنند.

حسین رهی تاکید کرد: وضعیت در منطقه از قرمز به سیاه رسیده و در کنار مسائل امنیتی و بی آبی مساله پزشکی نیز در این مناطق مشکلانی ایجاد کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر