- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
- محمد اسلامی: آژانس بین المللی انرژی اتمی بی طرف باشد
رقابت شرکت بیمه ایران با سایر شرکتها بر اساس خدمات است نه قیمت
هم زمان با آیین گرامیداشت ۸۶ سالگی بیمه ایران، آیین رسمی فرآیند جامعه پذیری کارکنان نو استخدام با حضور سید مجید بختیاری مدیرعامل، سید رسول تاجدار رییس و اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ستادی و جمعی از کارکنان این شرکت برگزار شد.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، در این مراسم، سید رسول تاجدار رئیس هیات مدیره بیمه ایران، با تقدیر از عملکرد پیشکسوتان این شرکت اظهار داشت: ۱۵ آبان را خدمت همه همکاران محترم خصوصا همکارانی که بنیان گذار شرکت بودند، تبریک عرض میکنم، درک این موضوع که ما جای پای چه کسی گذاشتهایم مهم است، مردان بزرگی در این شرکت زحمت کشیده اند، مردانی که به جهت دانش و علم زبانزد بودند و این میراث بزرگ با این نیروی انسانی و شبکه فروش بزرگ را برای ما به ارث گذاشتند، امیدوارم خداوند متعال این درک را به ما بدهد که متوجه باشیم که کجا نشسته ایم و حافظ این دستاورد بزرگ باشیم.
رئیس هیات مدیره بیمه ایران در ادامه افزود: در یک سال گذشته برای اولین بار صورتهای مالی شرکت در سیستم کدال بورس قرار گرفت و این مهم با زحمت همکاران در بخشهای مختلف و بخش مالی شرکت صورت گرفت، همچنین با زحمات همکاران در بخشهای مختلف و اصلاح ساختار مالی حقوق صاحبان سهام بعد از سالها مثبت شده است، و برای مثبت شدن زیان انباشته نیز با رفع موانع قانونی، میتوانیم با شناسایی سودهای مناسب از محل سرمایهگذاریها با عملکرد مناسب، صورتهای مالی را ارائه دهیم و اصلاح اساسنامه و قانون الحاق و ... منجر به خروج از زیان خواهد شد.
وی بیمه ایران را یکی از توانمندترین شرکتهای بیمه در حوزه منابع انسانی دانست و تصریح کرد: هیچ شرکتی مانند بیمه ایران، نیروی انسانی توانمند ندارد و این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد، و ما باید قدردان این نیروی بسیار توانمند و شایسته باشیم.
تاجدار با اشاره به حذف تعرفه در نرخ گذاری حق بیمهها اظهار داشت: به نظر میرسد بعد از حذف تعرفه، زمینه و بستر لازم، فراهم نگردید، همچنین جایگزین مناسبی هم پیش بینی و ایجاد نشد. در این شرائط با ورود شرکتهای جدید به بازار و رقابت این شرکتها با یکدیگر، مسائل و مشکلات متعدد به وجود آمد، که منجر به شرائط نامناسب برخی از شرکتها و حتی ورشکستی برخی دیگر شد.
رئیس هیات مدیره بیمه ایران در ادامه تاکید کرد: رقابت ما با سایر شرکتها بر اساس خدمات است نه قیمت. در یک سال گذشته بیمه ایران چند ویژگی مهم داشت که یکی از آنها وحدت مثال زدنی در هیات مدیره شرکت است.
از دیگر اتفاقات مهم شرکت تنظیم برنامه راهبردی شرکت بود که برای اولین بار اتفاق افتاد و برنامه و نقشه راه ما را مشخص کرد، حتی در مقیاس این برنامه، استراتژی شرکت دیده شده است.
وی ضمن تبریک به همکاران نو استخدام، خاطرنشان کرد: همکاران توجه داشته باشند که به شرکت معتبری پیوسته اند و کار خوب مانند آب روان است که وقتی ریخت راه خودش را پیدا میکند.
بیمه ایران، ذخایر بسیار خوبی دارد و این ذخایر چندین برابر زیان انباشته است و ما از پتانسیل بسیار خوبی برای رشد و توسعه برخورداریم و با وجود نیروهای توانمند، این شرکت آینده درخشانی خواهد داشت.
سید مجید بختیاری مدیرعامل بیمه ایران نیز در این آیین اظهار داشت: شرایط کرونا باعث شد که نتوانیم در خدمت همه عزیزان باشیم، بر خود لازم دانستیم که یاد بنیان گذاران و همکارانی که در اثر بیماری کرونا از ما جدا شده اند را گرامی بداریم.
مراد از همکاران، نمایندگان و کارکنان شرکت هستند، واژه همکاران به جای واژه شبکه فروش استفاده میشود.
ما دور هم جمع شدیم تا ۸۶ سالگی شرکت را جشن بگیریم و نکته جالب و ظریف این جشن این است که از زمان تاسیس آن در سال ۱۳۱۴ برای اولین بار وارد سال ۱۴۰۰ و قرن جدید شده ایم و این موضوع تلنگر و تذکری جدی برای همه دارد تا یکبار دیگر بصورت جدی شرکت و محیط پیرامون آن را تحلیل کنیم.
مدیر عامل بیمه ایران در ادامه افزود: چند واژه به ذهن میآید که واژگانی با عظمت مثل اصالت و اعتبار و افتخارات است.
باید توجه داشته باشیم که شرکت محبوب بیمه ایران، با این اعتبار و اصالت چه افتخاراتی برای سرزمین ما به ارمغان آورده است. در ابعاد کمی میتوان گفت اولین و بزرگترین شرکت بیمه است و بالاترین منابع مالی را دارد. اینجا متوجه مسئولیت سنگین خود میشویم که به ما تحویل داده شده است.
سوال مهم و اساسی این است که ما در قرن جدید چطور میخواهیم شرکت را جلو ببریم، کارکنان جدید متوجه باشند که کجا نشسته اند و قرار است جا پای چه کسانی بگذارند و در این راه نیاز به تحول اساسی داریم.
بختیاری با اشاره به تحولات و انتظارات بیمه گذاران گفت: محیط پیرامون ما از بعد تحولات و انتظارات بیمهگذاران بسیار و به شدت تغییر کرده است.
در بازار رقابتی هم اکنون شاهد ورود بازیگران متعدد هستیم و همچنین احتمال حضور شرکتهای خارجی در بازار بیمه کشور وجود دارد و ما باید متوجه مسئولیت خود شویم.
وی دگر اندیشی، نگاه جدید و نوآورانه، تواضع و فروتنی همراه با احترام را مهم دانست و تاکید کرد: نیاز داریم که با تواضع بسیار بسیار زیاد و با افتخار و احترام به گذشته به خود نگاه کنیم؛ چرا که ما مسئول هستیم.
نکته مهم در بیمه ایران نگاه عقلایی، عمیق، دقیق و کارشناسی به موضوعات میباشد، و این نگاه باید به دور از تعصب و هیجان باشد و در این عرصه رقابت، باید با تواضع و فروتنی شرکت را نگهداری کنیم.
مدیرعامل بیمه ایران در ادامه سه نکته اساسی را مطرح نمود و گفت: نکته اول روز جشن ۸۶ سالگی بزرگترین، اصیلترین و معتبرترین شرکت بیمهای کشور است.
در بیمه ایران تمامی افرادی که از ۱۵ آبان ۱۳۱۴ در زنجیره ارزش آفرینی شرکت در حوزههای مختلف زحمت کشیده اند را ارج مینهیم.
لازم است بار دیگر در اینجا تاکید کنم که با احترام کامل به گذشته، در یک سال اخیر توانستیم، برنامه راهبردی شرکت را با عقلانیت و مشارکت تمام ظرفیتهای داخلی و همچنین ظرفیتهای خارج از سازمان تدوین نماییم.
این برنامه راهبردی متناسب با سبک زندگی جامعه ایرانی و بین المللی است و در طراحی آن تواضع وجود دارد، این تواضع در واقع غلطان و پویا بودن برنامه راهبردی شرکت است. تحول دیجیتالی، نوآوری و بهره گیری از ایده ها، از دیگر ویژه گیهای این برنامه راهبردی است.
نکته دوم نیروی انسانی و تجربیات شرکت است. منابع انسانی، سرمایه مهم بیمه ایران است. ما امروز همه همکاران خود را گرد آوردیم، خصوصا نیروهای نو استخدام را که با فرهنگ بیمه ایران و افتخارات آن در تمام سالهایی که فعالیت داشته، آشنا شوند و متعهدانه و شرافتمندانه شرکت را در ادامه مسیر پیش ببرند.
نیروهای جوان باید در کمال تواضع و فروتنی و با احترام به پیشکسوتان، تلاش نمایند که در آینده بیمه ایران، جایگاه خوبی داشته باشد.
به خاطر اهمیت بسیار زیاد نیروی انسانی برای شرکت، ما امروز در حوزه منابع انسانی افتتاحیه برگزار کردیم، در صورتی که برای موارد دیگری که دارای اهمیت ملی در سرمایه گذاری نیز بود، میتوانستیم افتتاحیه داشته باشیم، ولی با وجود تمام این موارد، افتتاحیه در حوزه نیروی انسانی را انتخاب کردیم. نیروهای جوان شرکت باید آنگونه که شایسته است، جامعه پذیری و فرهنگ سازمانی پیدا کنند. از امروز به بعد بیمه ایران گل شماست و باید مراقب این گل باشید.
نکته سوم این است که همه همکاران برای ما مهم هستند، نوع استخدامها نباید مورد توجه قرار بگیرد و همه ما تلاش میکنیم که وضعیت استخدامها را بهبود بخشیم، اولویت بندی و تمرکز روی یک مفهوم باید باشد و این اولویت انسجام سازمانی و رفتار سازمانی مبتنی بر اخلاق و ایجاد یک محیط آرام است، انسجام سازمانی یک اولویت سازمان است و اگر وجود نداشته باشد همه ما ضرر میکنیم.
بختیاری در پایان با اشاره به سه فضیلت اخلاقی پاکدستی، اخلاق و کارآیی، از انسجام، همراهی و حمایت هیات مدیره شرکت در تحقق این سه فضیلت اخلاقی قدردانی نمود و تاکید کرد: علی رغم اینکه هر سه مورد بسیار مهم هستند، اما اخلاق ستون اصلی این فضیلت هاست. اگر در شرکت اخلاق حاکم باشد قطعا محیط آرامی خواهیم داشت و بسیاری از مسائل حل خواهد شد.