کد خبر: ۴۵۸۱
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
اعضای شورای شهر به تغییر نام بلوار صدرا به نام «حسن یزدانی» رای موافق دادند.

در جلسه امروز شورای شهر با تغییر نامگذاری خیابان فرجام به نام ابومهدی مهندس، خیابان دانا به نام شهید سعید سلیمانی و خیابان انوشیروان با شهید شهبازی موافقت نکردند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از شهر، در جریان سی و دومین جلسه شورای شهر، پیشنهاد تغییر نام چند خیابان از سوی کمیسیون نامگذاری شورای شهر مطرح شد.

کمیسیون نامگذاری پیشنهاد داد نام خیابان فرجام در منطقه ۴ با حفظ نام به اسم شهید ابومهدی مهندس تغییر پیدا کند.

همچنین بلوار صدرا در منطقه ۲۲ به نام حسن یزدانی قهرمان المپیک، کوچه ششم محدوده خیابات آیت الله کاشانی به نام سردار شهید تقی ورکش در منطقه ۵، خیابان هلالی به نام شهید غلامرضا صالحی در منطقه ۱۱، خیابان نوشیروان به نام شهید محمود شهبازی در منطقه ۱۱، خیابان دانا به نام شهید سعید سلیمانی در منطقه ۱۱ و مجموعه فرهنگی جدید الاحداث به نام شهید محسن شهریاری در منطقه ۱۸ نامگذاری شود.

نامگذاری خیابانی در تهران به نام «حسن یزدانی»

سوده نجفی، عضو هیات رئیسه شورای شهر به عنوان اولین مخالف، تغییر نام خیابان فرجام را مناسب ندانست گفت: من مخالف این هستم که خیابان‌های بزرگی مثل فرجام به نام شهدای بزرگ تغییر نام داده شود، چون برا‌ی مردم این تغییرنام جا نمی‌افتد، همانگونه که مردم همچنان بزرگراه سردار سلیمانی را به نام رسالت می‌گویند.

نجفی اضافه کرد: بهتر است خیابان‌های جدید به نام شهدای نامی گذاشته شود.

علیرضا نادعلی، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در موافقت با این تغییر نام‌ها گفت: در جلسه تعیین نام کار‌های تخصصی صورت می‌گیرد و یکی از این ورودی‌های تصمیم گیری، مبتنی بر تعداد تکرار اسامی موجود است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در خصوص تغییر نام بلوار صدرا، توضیح داد: این نام از مجموع اسم‌های پرتکرار است که اتفاقا جدید الاحداث است و احساس شد نام گیری این خیابان به نام حسن یزدانی در کنار نام‌های ورزشی دیگری که دراین منطقه استفاده شده است، مطلوب است.

نادعلی درباره تغییر نام خیابان فرجام به نام ابو مهدی المهندس گفت: نام ابومهدی المهندس در دیپلماسی در کنار حاج قاسم پیوند عمیق ایران و عراق را به رخ می‌کشد نمی‌توانیم بر روی آن چشم پوشی کنیم.

او با بیان اینکه فرجام نام مبهمی است، گفت: بعضی از جا‌ها به درست و غلط اسم قدیمی را ترجیح می‌دهند دلیل نمی‌شود اگر جایی روی اسمی واکنش دارند کاری انجام ندهیم.

مهدی اقراریان، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: اینکه برخی اسامی را بر روی خیابان‌ها بگذاریم می‌توانیم بر روی ابنیه بگذاریم. یا در مجموعه‌های فرهنگی یا مجموعه‌های متعلق به فضای عمومی استفاده کرد. باید بر روی نامگذاری‌ها دقت کرد.

امانی، عضو شورای شهر هم گفت: ما انقلاب کردیم که اخلاق سلطنتی نکنیم نه اینکه آثار تاریخی تمدنی خود را محو کنیم به هر حال بسیاری از پادشاهان ظلم کردند، اما نمی‌توان قسمتی از تاریخ خود را نادیده بگیریم.

این عضو شورای شهر درباره خیابان فرجام نیز گفت: این خیابان سال‌ها به این نام شناخته می‌شود و تغییر نام آن خوب نیست.

اما در نهایت از تغییر نامگذاری خیابان فرجام به نام ابومهدی مهندس، خیابان دانا به نام شهید سعید سلیمانی و خیابان انوشیروان با شهید شهبازی صرف نظر شد و اعضای شورای شهر به تغییر نام بلوار صدرا به نام حسن یزدانی، کوچه ششم خیابان آیت الله کاشانی به نام سردار شهید تقی ورکش، خیابان هلالی به نام شهید غلامرضا صالحی و مجموعه فرهنگی جدید الحداث منطقه ۱۸ به نام محسن شهریاری رای موافق دادند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر