کد خبر: ۳۹۷۱
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
با توجه به نیاز‌ها و تفاوت نسل ها، دیگر با روش‌های سنتی قبلی قطعا نمی‌توانیم شرکت را اداره کنیم. اگر در مقابل این مسائل تغییرات لازم و کافی را ایجاد نکنیم دچار زیان می‌شویم.

جلسه شورای هماهنگی امور بیمه گری با موضوع "لزوم دگر اندیشی در فضای کسب و  کار شرکت" در سالن همایش‌های ساختمان مرکزی بیمه ایران برگزار شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، سید مجید بختیاری مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره، طی سخنانی در این نشست با اشاره به دعای تحویل سال و لزوم ایجاد تغییر در زندگی گفت: این جلسات تاثیر خوبی در کل شرکت داشته و بسیار مفید بوده است.

همانگونه که مهمترین رخداد سال را با دعای تحول آغاز می‌کنیم تا حال و روز خود را بهتر کنیم، حال در بیمه ایران که از سال ۱۳۱۴ فعالیت خود را آغاز کرده این سوال مطرح است که آیا بیمه ایران را می‌توانیم در سال‌های ۱۴۰۰ به بعد به روش سال‌های ۱۳۰۰ اداره کنیم؟ امروزه تحول دیجیتالی مشاغل، بستگی به چالش‌ها و خواسته‌های هر سازمان دارد و لازم به ذکر است که معمولا تفاوت زیادی بین تحول دیجیتال در شرکت‌های مختلف دیده می‌شود.

اما مواردی مانند فناوری، تقاضا و رفتار است که میزان دیجیتالی بودن کسب و کار شرکت‌ها را تعیین می‌کند. اصطلاح "تحول دیجیتال" بسیار گسترده است، اما عملی کردن آن اهمیت زیادی دارد.

مدیرعامل بیمه ایران: دیگر با روش‌های سنتی نمی‌توانیم شرکت را اداره کنیم

وی در ادامه موضوع فرماندهی در شرکت را منتفی دانست و خواستار مشارکت و انسجام همه ارکان سازمان در دوران جدید اداره شرکت شد و افزود: ما در عصری زندگی می‌کنیم که نیاز‌ها و سبک زندگی مردم هر لحظه در حال تغییر است. مدل‌های خرید، سفارش و مهم‌تر از همه سبک زندگی نسل‌ها تغییر کرده و به همین جهت باید ببینیم در اطراف ما چه می‌گذرد.

با توجه به نیاز‌ها و تفاوت نسل ها، دیگر با روش‌های سنتی قبلی قطعا نمی‌توانیم شرکت را اداره کنیم. براین اساس، اگر در مقابل این مسائل تغییرات لازم و کافی را ایجاد نکنیم دچار زیان می‌شویم.

بختیاری با اشاره به مزایا و تاثیرات فناوری‌های دیجیتال در کمیت و کیفیت فروش محصول و خدمات گفت: مشتریان مهم‌ترین ذینفعان ما هستند. تحول دیجیتال به بیمه گران کمک می‌کند تا امکانات بیشتری برای مشتریان به وجود آورده و خدمات بهتری به آن‌ها ارائه دهند.

همچنین، فن آوری دیجیتال با ساده‌سازی تجربه مشتری، بهینه سازی گردش کار، بهبود تجربه مشتری و کاهش هزینه‌های عملیاتی، موجبات ورود بازار‌های وسیع‌تر به کسب و کار بیمه را فراهم می‌کند.

مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره بیمه ایران مشکل بزرگ تغییرات را رشد نمایی آن در مقابل رشد خطی و ذهنی انسان برشمرد و تاکید کرد: ذهن انسان همواره در مقابل تحول و تغییرات، برآورد کم و غیر واقعی دارد.

همه ما در دو سال اخیر، شاهد اپیدمی کرونا و تبعات مخرب آن بر مشاغل بوده ایم. بسیاری از مشاغل با این شرایط قادر به ادامه فعالیت نبوده و به اجبار از شبکه‌های اجتماعی یا وب سایت اختصاصی خود به فعالیت پرداختند.

به هر حال کسب و کار‌ها برای فروش محصول و خدمات به شکلی غیر از فروشگاه فیزیکی نیاز پیدا کردند و فضای مجازی و کانال‌های خرید و فروش دیجیتالی، فضای مناسبی برای رشد انواع فعالیت‌ها را ایجاد کردند.

در واقع کسب و کار‌ها از تحول دیجیتال یا digital transformation برای تغییر چشم‌انداز خود استفاده می‌کنند و توانسته‌اند موفقیت‌های بزرگی هم به دست آورند.

البته این موضوع کاملا به اپیدمی کرونا ارتباط ندارد و قبل از آن هم برند‌های بزرگ دنیا از تغییر و تحولات دیجیتالی استفاده کرده‌اند.

بختیاری به راهکار و شیوه تطابق با تحولات دیجیتال پرداخت و انطباق ذهنیت وتفکر با تحولات و همچنین اجتناب و عبور از محافظه کاری برای ورود به تغییر پارادایم را از جمله این روش‌ها برشمرد و اظهار داشت: پارادایم یعنی ما از پنجره‌ای به نام پارادایم به دنیا نگاه کنیم که روی تحلیل و تصمیم‌گیری‌های ما تاثیر عمیق دارد. پارادایم چیزی است که در آن گیر کرده ایم؛

بنابراین باید از دگراندیشی، تجزیه وتحلیل دوباره چالش‌های مخرب اخلال گر و بنیان برافکن، وارد موضوعات مهم سازمان خود شویم و ببینیم مشتری چه چیزی نیاز دارد.

او حق انتخاب متنوع وتحویل سریع می‌خواهد و پاسخگویی به این نیازها، نیازمند دگراندیشی، تغییرات محیط سازمانی، تجهیزات و تکنولوژی جدید و مهمتر از همه تغییر در نگرش، ذهن و دیدگاه ما است.

مدیرعامل بیمه ایران روند تحولالت دیجیتال را به کوه یخ تشبیه کرد وافزود: در بالای کوه یخ که قابل رویت است، ما نیاز‌های مشتری و سازگاری را داریم وهمه چیز در اطراف تعامل با مشتری و ماجرا‌های جدید خرید قرار دارد، اما در قسمت پایین و پنهان این کوه یخی مسائلی از قبیل فرهنگ، یکپارچگی، نفوذپذیری و آموزش را داریم. آموزش بسیار مهم است.

در دنیای امروز یاد می‌دهند که چگونه یاد بگیرند. یکی از مسائلی که ما باید در آموزش به سمت آن برویم تحول دیجیتال است. تحول دیجیتال مربوط به کل سازمان است و فقط به بخش فناوری اطلاعات مربوط نیست.

بختیاری، در پایان جلسه با قدردانی از همه کارکنان و مدیران شرکت تاکید کرد: در این سیرتکاملی وجدید با توجه به تاثیر فناوری در کسب و کار‌ها لازم است که دوباره موضوع اهمیت تحول دیجیتالی را یادآوری کنم.

این موضوع به خصوص در دنیای جدید و با ظهور اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و حضور چند میلیارد کاربر در شبکه اینترنت، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

به هر حال تجزیه و تحلیل داده‌ها، باعث دسترسی راحت به نیاز‌های مشتریان و تصمیم‌گیری‌های ما خواهد شد. با این حال درک اهداف تجاری برای پیاده‌سازی تحول دیجیتال بسیار مهم است. همه ما در بیمه ایران باید، بر اساس این اهداف بتوانیم فعالیت‌ها، فرآیندها، ابزار‌ها و فناوری‌ها را ساده و روان کنیم تا نمونه‌ای موفق از تحول دیجیتالی را بوجود آوریم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر