کد خبر: ۴۶۲۳
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۱
هوای گرم دوست دارد از خانه بیرون برود و برای این کار هم هر درز و شکافی را پیدا می‌کند. با خروج هوای گرم، هوای سرد به داخل مکیده می‌شود تا جای آن را بگیرد، و نتیجه این فرایند وزش باد است.

افزایش بازدهی انرژی در خانه کار پرهزینه‌ای است که در شرایط اجاره‌نشینی می‌تواند غیرممکن باشد. اما برای کاهش هزینه‌ها راه‌های ارزان‌قیمتی وجود دارد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از بی بی سی، ما با بررسی نقاطی که احتمالا بیشترین فرار گرمایی را دارند راه‌حل‌های ساده‌ای برای کاهش هزینه‌های انرژی شما و گرم نگه داشتن خانه‌هایتان پیدا کرده‌ایم.

۱. در‌ها

هوای گرم دوست دارد از خانه بیرون برود و برای این کار هم هر درز و شکافی را پیدا می‌کند. با خروج هوای گرم، هوای سرد به داخل مکیده می‌شود تا جای آن را بگیرد، و نتیجه این فرایند وزش باد است. خانه شما را سرد می‌کند و باعث هدر رفتن انرژی می‌شود.

4 روش ارزان برای صرفه‌ جویی در مصرف انرژی خانه

بستن در‌ها و پنجره‌ها شاید کفایت نکند، چرا که هر دهنه باز در چارچوب به هوای گرم اجازه خروج خواهد داد، و هزینه روی دستتان خواهد گذاشت. همان‌طور که در تصویر حرارتی می‌بینید، اطراف در ورودی به خاطر جریان هوا سردترین نقطه اتاق است.

جیمز ریچارسون، کارمند شرکت بازرسی آی‌آر‌تی، می‌گوید پایینترین دما‌ها با رنگ‌های سیاه، بنفش و آبی نشان داده می‌شوند و جریان هوا در اطراف در نیز همین رنگ‌ها را دارد. این شرکت با استفاده از تصاویر حرارتی به مالکان کمک می‌کند تا نقاط نشت گرما را شناسایی کنند.

دریچه نامه که اغلب راه خوبی برای فرار هوای گرم است در این تصویر با رنگ قرمز و زرد دیده می‌شود، پس به احتمال زیاد درز ندارد و خوب عایق‌بندی شده است.

اما صرفا با اضافه کردن یک بادگیر زیر در - یا حتی یک حوله لوله شده - می‌توان مانع از وزش باد شد.

4 روش ارزان برای صرفه‌ جویی در مصرف انرژی خانه

فروشندگان حامل‌های انرژی و کنشگران صرفه‌جویی در مصرف توافق دارند که یکی از آسانترین راه‌ها برای جلوگیری از ورود هوای سرد استفاده از بادگیر زیر در است. در کنار بستن درز‌های پنجره‌ها و درها، استفاده از بادگیر می‌تواند تا حدی از هزینه انرژی سالانه شما بکاهد.

نکته مهم این است که بادگیر باید همه عرض در را بپوشاند. حتما لازم نیست سراغ نخ و سوزن بروید - کافی است پارچه‌های کهنه را در نوار‌های باریک ببرید و دو سر پاچه شلوار را با آن‌ها گره بزنید.

اگر هم دوست ندارید شلوار خود را پاره کنید، می‌توانید یک پارچه مستطیلی را لوله کنید و مانند همان شیوه قبلی پر کنید. این‌طوری بادگیرتان هم شکل متقارنتری خواهد داشت.

۲. پنجره‌ها

پنجره‌هایی که خوب جفت و جور نمی‌شوند، یا شیشه‌های تک‌جداره، نیز راه‌های خوبی برای فرار هوای گرم محسوب می‌شوند.

اگر خرید شیشه دوجداره برایتان مقدور نیست، بنیاد صرفه‌جویی در انرژی می‌گوید که استفاده از پرده‌های سنگین می‌تواند به نگه داشتن هوای گرم در خانه کمک کند.

تاثیر بسته نگه داشتن پرده‌ها بر گرم ماندن اتاق چشمگیر است.

شاید دوست نداشته باشید که تمام روز را در تاریکی بگذرانید، برای همین می‌توانید از ورقه‌های پلاستیکی نازکی استفاده کنید که برای بستن درز‌های پنجره طراحی شده‌اند و جلوی باد را می‌گیرند.

بعضی از آن‌ها را می‌توان با سشوار گرم کرد تا خوب به سطوح بچسبند و در صورت نیاز هم برداشت و تعویض کرد.

4 روش ارزان برای صرفه‌ جویی در مصرف انرژی خانه

۳. ورودی فضای زیر شیروانی

4 روش ارزان برای صرفه‌ جویی در مصرف انرژی خانه

عایق‌بندی فضای زیر شیروانی مثل پوشیدن کلاه پشمی است - گرما را زیرش نگه می‌دارد و شما احساس راحتی می‌کنید. با این حال، ورودی این فضا هم مثل هر در دیگری عمل می‌کند و باید به آن توجه کرد.

یک پیشنهاد ساده این است که یک کیسه پلاستیکی را با مواد عایق‌بندی پر کنید و به سطح پشتی دریچه بچسبانید. هم سطح دریچه را عایق‌بندی می‌کند و هم وقتی آن را می‌بندید روی درز‌های دور آن را می‌پوشاند و مانع از جریان هوا می‌شود.

4 روش ارزان برای صرفه‌ جویی در مصرف انرژی خانه

۴. عادت‌ها

کار‌های کوچک بسیاری هست که می‌توانیم برای کاهش مصرف انرژی و کم کردن هزینه‌ها بکنیم، کار‌هایی که به ایجاد تغییر در عادت‌ها بستگی دارند و نه به نصب یا ساختن چیزی.

یکی از تغییرات واضحی که می‌توانید در رفتار روزانه خود ایجاد کنید کاهش زمانی است زیر دوش می‌روید. کار‌های دیگر خاموش کردن لامپ‌ها و کم کردن دمای ترموستات است.

توصیه فعالان محیط‌ زیستی این است که "انسان‌ها را گرم کنید، نه ساختمان را" - پس شاید بهتر باشد شوفاژ‌ها را وقتی خانه نیستید خاموش کنید، یا اتاق‌هایی را که استفاده نمی‌کنید گرم نکنید.

ایده‌های دیگری نیز وجود دارد:

هنگام آشپزی در قابلمه و ماهیتابه را ببندید - غذا زودتر می‌پزد
برای گرم کردن غذا از مایکروفر استفاده کنید، نه فر
بیش از اندازه در کتری آب نریزید - جوش آوردن آب برای تنها دو فنجان چای به جای یک کتری پر می‌تواند از هزینه‌هایتان کم کند
برفک یخچالتان را آب کنید تا بازده کاری آن بالاتر برود
تلویزیون کوچکتر بخرید - تلویزیون‌های کوچکتر در کل برق کمتری مصرف می‌کنند و تلویزیون‌هایی که از فناوری پلاسما استفاده می‌کنند برق بیشتری

و در نهایت هم یک توصیه قدیمی که نسل به نسل منتقل شده است - اگر احساس سردی می‌کنید، یک لایه دیگر بپوشید. چند لایه لباس نازک بهتر از یک لایه لباس کلفت است، چون هوای گرم بین لایه‌ها گیر می‌کند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر