کد خبر: ۵۰۲۹
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
نماینده مردم ارومیه:
مرز‌ها باید از طریق اقتصاد آباد شوند. کشور را با سیم خاردار و نگهبان نمی‌توان محافظت کرد هرچند این موضوعات هم در جای خود بسیار مهم است، اما زمانی امنیت مرز‌ها پایدار می‌شود که خواسته ملت مرزی برآورد شوند و بازارچه‌های مرزی فعال شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به پیشنهاد‌های دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای مناطق محروم و مرزی و ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت، گفت: به کمک روش‌هایی دولت می‌توان عقب افتادگی‌ها و خلاء‌هایی مرزی را جبران کرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از خانه ملت، سید سلمان ذاکر در توضیح اقداماتی که می‌توان برای توسعه مرز‌ها انجام داد، گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ منابعی برای توسعه استان‌ها پیش بینی شده است که می‌تواند مشکلات مربوطه به آمایش سرزمین و مسائل مرزی را حل کند. در حقیقت دولت می‌خواهد ایالات مختلفی را در کشور ایجاد کند که قدرت اداره خودشان را داشته باشند و بتوانند منابعشان را تامین کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: در همین راستا دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیشنهاد ایجاد صندوق‌های پیشرفت و عدالت را داده و قرار است دو هزار میلیارد تومان به این صندوق اختصاص دهد البته درآمدی هم برای این صندوق در نظر گرفته شده است.

کشور را با سیم خاردار و نگهبان نمی‌توان محافظت کرد/ مردم در برخی نقاط مرزی از اولین امکانات برخودار نیستند

وی با اشاره به بودجه مناطق محروم و مرزی در لایحه بودجه سال اینده، اظهار کرد: به کمک روش‌هایی که دولت برای سال آتی ترسیم کرده می‌توان عقب افتادگی را جبران کرد، با این اقدامات خلاء‌هایی که در مناطق مرزی داریم نیز قطعا جبران و به امنیت مرز‌های کشور کمک می‌شود.

ذاکر با بیان اینکه مشکلات زیادی در مرز‌ها داریم، گفت: مردم در برخی نقاط مرزی از اولین امکانات برخودار نیستند، ما از کمترین تجهیزات الکترونیکی برای کنترل مرز‌ها برخورداریم یا اینکه مشکلات راهی و جاده فراوان داریم و با تخصیص منابع برای همه این معضلات باید چاره‌ای اندیشیده شود تا مرز‌ها تقویت و به امنیت پایدار برسند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم معتقد است: نهضتی برای جبران مافات مرز‌ها نیاز است، این نهضت در دولت‌های قبل برای آبادی مرز‌ها ایجاد نشده است. مرز‌ها باید از طریق اقتصاد آباد شوند. کشور را با سیم خاردار و نگهبان نمی‌توان محافظت کرد هرچند این موضوعات هم در جای خود بسیار مهم است، اما زمانی امنیت مرز‌ها پایدار می‌شود که خواسته ملت مرزی برآورد شوند و بازارچه‌های مرزی فعال شوند.

وی در ادامه با تاکید بر تقویت و فعال کردن معابر مرزی، اظهار کرد: مرز‌ها پیشانی کشور هستند لذا باید تقویت و آباد شوند. تاسیس صندوق پیشرفت و عدالت در هر استان موجب افزایش قدرت استانداران و جبران عقب ماندگی استان‌ها و البته رضایتمندی مردم و کاهش بروکراسی اداری خواهد شد. دولت با پیشنهاد‌هایی که در لایحه بودجه مطرح کرده سیاست راهبردی و چرخشی در حوزه اقتصادی را می‌خواهد عملیاتی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر