کد خبر: ۵۱۰
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
دولت موظف نیست خانه بسازد بلکه باید فقط تسهیلات ساخت و ساز بدهیم.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح ۵۱ هزار و ۲۳۰ واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور در هشتادمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی، گفت: اشتغال و مسکن دو امر بسیار مهم برای زندگی است و بسیار خوشحال هستم از اینکه در دولت دوازدهم تلاش مضاعفی در زمینه مسکن صورت گرفت.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در هشتادمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و آیین افتتاح طرح‌های ساخت مسکن وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور، تاکید کرد: دولت در زمینه تامین مسکن مردم مسئولیت سنگینی بر دوش دارد تا تسهیلات لازم را در این زمینه برای مسکن مردم بویژه جوانان فراهم کند.

دکتر روحانی اظهار داشت: در آغاز فعالیت این دولت با تعهد دولت قبل در زمینه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن در قالب طرح مسکن مهر مواجه بودیم که حدود یک سوم آن توسط دولت قبل البته با نقص‌هایی در بخش خدمات تکمیل شده بود و دو سوم کار در این زمینه بر دوش این دولت قرار گرفت که کار بسیار سختی بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته از سوی آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی و تکمیل واحد‌های مسکونی، این طرح تقریبا رو به اتمام است.

دولت مسکن

رئیس جمهور یکی از تاکیدات دولت یازدهم و دوازدهم را احیای بافت فرسوده و بازآفرینی شهری عنوان کرد و افزود: در این زمینه نیز کار‌های زیادی انجام شده و ۳۷۵ هزار و ۲۳۲ واحد مسکونی در بافت فرسوده احیا شده است.

رئیس جمهور اولین اقدام در زمینه ساخت واحد‌های مسکونی شهرک‌ها و شهر‌های جدید را موضوع طراحی و توجه به معماری دانست و اظهار داشت: ایران از لحاظ معماری ملت خلاقی بوده و آثار تاریخی بی‌نظیری در این زمینه به جا مانده است. مکان‌یابی درست و استفاده از مصالح مناسب از موارد مهمی است که باید در حوزه ساخت و ساز مورد توجه جدی قرار بگیرد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: دولت باید زمین مناسب در جای مناسب و با قیمت مناسب در اختیار مردم و سازندگان قرار دهد و از تخریب زمین‌های زراعی، باغات، مراتع و جنگ‌ها جلوگیری کند، لذا مکان‌یابی و معماری ۲ اصل مهم برای ساخت مسکن است که بایستی توسط دولت مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: از لحاظ مالی نیز بانک‌ها باید کمک‌های لازم را انجام دهند و وزارت مسکن بایستی تلاش کند واحد‌های مسکونی به قیمت مناسب در اختیار جوانان و مردم قرار بگیرد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: واحد‌های مسکونی را باید مردم بسازند و وظیفه دولت این است که کمک کند تا زمین مناسب با توجه به طراحی و معماری مناسب و با وام در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه واحد‌های روستایی تلاش زیادی انجام شده است. همچنین در مقاوم‌سازی و تکمیل واحد‌هایی که در حوادثی مانند سیل و زلزله تخریب شده بودند، اقدامات مهم و بزرگی انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر