- خمیازه کشیدن خطرناک تر از آن چیزی است که می دانید
- چرا خمیازه واگیردار است؟
- آیا کوسه ها در برابر انسان خوی تهاجمی دارند یا فقط از خود دفاع میکنند؟
- ترامپ: بدون بمباران با ایران به توافق میرسیم
- اعلام جرم دادستانی تهران علیه چند رسانه در رابطه با انتشار اخبار حادثه بندر شهید رجایی
- وزارت دفاع: محموله نظامی در حادثه آتش سوزی بندر شهید رجایی وجود نداشت
- انفجار در بندرعباس + عکس و فیلم
- دونالد ترامپ: پاپ فرانسیس آدم خوب و سخت کوشی بود
- اولین عکس از پیکر پاپ فرانسیس در تابوت
- ترامپ: آمریکا مذاکرات بسیار خوبی با ایران داشته است
- ترامپ به روسیه و اوکراین: توافق و تجارت کنید و پولدار شوید
- فرایند اعلام مرگ پاپ فرانسیس چگونه است و مراحل عزاداری چگونه است؟
- تعرفه ۱۰۰ درصدی واردات خودرو فعلا اجرا نمی شود
- سخنگوی دولت: زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذران آمریکایی وجود ندارد
- واکنش علی ربیعی به لغو جشنواره کوچه در بوشهر
- مجوز برگزاری فستیوال «کوچه» بوشهر صادر شد
بنزین کشور استاندارد است و در ۴ مرحله مجزا کنترل میشود
مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: سوخت توزیعی در جایگاههای سطح کشور در چهار مرحله مجزا کنترل میشود و بنزین توزیعی در جایگاههای سوخت کشور استاندارد است.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از شانا، جعفر سالاری نسب گفت: سوخت توزیعی در جایگاههای کل کشور در چهار مرحله پس از تولید در پالایشگاه، در مخازن، هنگام تحویل خط و در مرحله آخر هم در مخزن جایگاههای نمونهگیری و کنترل میشود.
وی با اشاره به اخبار رسانهها درباره مطابق نبودن بنزین توزیعی در سطح شهر تهران با استانداردهای یورو ۴ به دلیل مخلوط شدن با دیگر فرآوردهها در تانکرهای نفتکش افزود: سیستم توزیع سوخت در کشور کاملاً مکانیزه است و فرآوردههای مختلف در انبارهای نفت در لاینهای مختلف و کاملاً مجزا توزیع و بارگیری میشود.
مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی درباره سیستم توزیع سوخت از طریق نفتکشها گفت: این سیستم کاملاً مکانیزه است و هر نفتکش کارت حمل مخصوص خود را دارد که نوع فرآورده توزیعی در آن قید شده است و برای مثال نفتکشی که نفتکوره حمل میکند، سیستم به او اجازه حمل فرآورده دیگری را نخواهد داد و در موارد استثنا و ویژه نیز باید کاملاً مخزن و تانکر نفتکش شستشو و مخزن دوباره کنترل شود، سپس فرآورده جدید را بارگیری کند.
سالاری نسب تأکید کرد: در هر انبار فرآورده یک واحد کنترل کیفیت وجود دارد که این واحد وظیفه کنترل استانداردهای محموله فرآورده نفتکشها را پس از حرکت بهعهده دارد.
وی تأکید کرد: فرآورده توزیعی در سطح کشور هنگام تحویل از پالایشگاه نیز تحت بررسیهای لازم قرار میگیرد و در صورتی که استانداردهای لازم را داشته باشد، تحویل گرفته شده و برای ارسال به مخزن مبدأ در انبار، ارسال میشود.
مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی همچنین با تأکید بر اینکه خطوط انتقال نفت و نفت کوره نیز کاملاً مجزا از خطوط فرآوردههای رنگی است، گفت: در مواردی محدود اگر بخواهیم از یک خط نفت سفید، بنزین و گازوئیل منتقل کنیم، ابتدا نفتگاز حمل میشود، سپس نفت سفید که مادهای روشن است، به خط تزریق میشود و خط از این طریق کاملاً شسته شده و پس بنزین ارسال میشود که در این مرحله نیز کیفیت بنزین کاملاً کنترل میشود.
سالاری نسب با اشاره به اینکه به هیچ عنوان خطوط نفت کوره و فرآوردههای بنزین یکسان نیستند، افزود: درباره بنزین معمولی و بنزین یورو نیز این حساسیت وجود دارد و اینترفیس (لایه بین دو فرآورده در خط لوله) خط طوری تنظیم میشود که این دو فرآورده با یکدیگر مخلوط نشود.
وی درباره کیفیت بنزین توزیعی در کلانشهرها و شهر تهران گفت: طبق مصوبه دولت، همه بنزین و گازوئیل تولیدی در سطح کلانشهرها و حوزه تهران، دارای استاندارد یورو ۴ است و با بهترین کیفیت و مطابق استانداردهای روز اروپا در پالایشگاهها تولید و در سطح جایگاهها توزیع میشود.