- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
- محمد اسلامی: آژانس بین المللی انرژی اتمی بی طرف باشد
تولید لوازم خانگی از ۸.۵ به ۱۵.۵ میلیون دستگاه در سال رسید
مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت با اعلام اینکه از ابتدای شهریور ماه، نظارتها هوشمند و هدفمند بوده است گفت: بیس (پایه) سامانه جامع تجارت را فعال کردیم تا واحدهای تولیدی، در آن جا فاکتور خود را بر مبنای ساختار تشکیل دهنده هر محصول ارائه دهند؛ بر مبنای ساختار تشکیل دهنده هر محصول برای هر برندی از ابتدای آذر ماه کارگروههای رصد بازار وزارتخانه تشکیل شده و تک تک برندها رصد میشوند.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از شاتا، محمد وصالی قمصری در یک ارتباط رادیویی با بیان اینکه پیش از تحریم ها، ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی در اختیار برندهای کرهای بود، گفت: از سال ۹۷ تا سال ۹۹ با حمایتهایی که از صنعت لوازم خانگی شد، تولید ۸.۵ میلیون دستگاه در سال به ۱۵.۵ میلیون دستگاه رسید که به این ترتیب ۸۰ درصد افزایش تولید داشتیم.
مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت ادامه داد: شاید آن روزها، روزهایی بود که باید با کد ملی برای یک محصول لوازم خانگی ثبت نام میشد و ممکن بود اتفاقات خیلی بدی بیفتد که مهار شد.
وصالی افزود: اشتغال این صنعت ۳۰۰ هزار نفر، گردش مالی آن ۶ میلیارد دلار و واحدهای فعال ما حدود ۵۰۰ واحد است که البته تا ۸۰۰ واحد تولیدی، ظرفیت خالی داریم.
وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصدی برخی از محصولات از جمله یخچال ساید و دو قلو، اذعان داشت: در مورد لباس شویی تولید بالاتر بود و خوشبختانه افزایش قیمت بالایی را نداشتیم و این افزایش زیر ۲۰ تا ۳۰ درصد در سال بوده است.
مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت تصریح کرد: مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور در این دو سال با توجه به تغییرات نرخ ارز، میانگین حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است؛ به عنوان نمونه قیمت جهانی ماژول تلویزیون ۳۰ درصد، کمپرسور یخچال ۲۰ درصد و ورقهای رنگی، پیش رنگ، ورق سرد مورد استفاده در بدنه اجاق گاز و لباسشویی، از سال ۹۷ به صورت میانگین حدود ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته اند.
وصالی با اعلام اینکه از ابتدای شهریور ماه، نظارتها هوشمند و هدفمند بوده است گفت: بیس (پایه) سامانه جامع تجارت را فعال کردیم تا واحدهای تولیدی، در آن جا فاکتور خود را بر مبنای ساختار تشکیل دهنده هر محصول ارائه دهند؛ بر مبنای ساختار تشکیل دهنده هر محصول برای هر برندی، از ابتدای آذر ماه کارگروههای رصد بازار وزارتخانه تشکیل شده و تک تک برندها رصد میشوند.
وی ادامه داد: اتفاقی که افتاد این بود که از هفته دوم، سوم دی ماه برخی از واحدهای تولیدی بسته به روالی که هرسال داشتند بین ۱۲ تا ۱۳ درصد افزایش قیمت دادند.
مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت در پاسخ به این پرسش که آیا مردم میتوانند انتظار داشته باشند این قیمت با ثبات باشد و یا کاهش پیدا کند، گفت: مردم باید از ما توقع داشته باشند که این اتفاق بیفتد؛ با پیگیریهای مجموعه ما حدود ۵ برند بلافاصله کاهش قیمت دادند.
وصالی همچنین درباره اینکه آیا این واحدهای تولیدی بابت افزایش قیمتی که داشتند مورد بازخواست قرار نخواهند گرفت، اظهار داشت: سامانه هوشمند ثبت سفارش ما، ارتباط مستقیمی با رضایت مشتری و اتفاقاتی که افتاده است دارد و قطعا در تامین مواد اولیه، تامین ارز و ثبت سفارشها آنها تاثیر گذار خواهد بود ضمن آنکه تخلفات واحدهای تولیدی از طریق سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و تعزیرات نیز پیگری میشود.
وی با اعلام اینکه برندهای متخلف به مسیر همکاری برگشتند گفت: برندهایی که با ما همکاری نکردند شاید دو تا سه برند، بیشتر نباشند که البته محصول کالای منتخب (یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون و اجاق گاز) ما هم نیستند.
مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت در رابطه با کیفیت محصولات لوازم خانگی تولیدی هم گفت: از صد در صد واحدهای تولیدی، کیفیت ۵۰ تا ۶۰ درصد واحدهای تولیدی خوب است و حتی صادرات معکوس میشود؛ مردم بدانند محصول ایرانی به خارج از مرزهای اطراف میرود و لیبل خارجی یا کرهای میخورد و دوباره به داخل کشور بر میگردد و مردم به تصور کالای خارجی آن را خریداری میکنند.