کد خبر: ۴۹۰۴
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
طی یک هفته، بیش از ۶ هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در طرح عملیاتی رعد ناجا در ۹ استان مرزی و جنوبی کشف شد.

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بیش از ۶ هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در طرح عملیاتی رعد ناجا در ۹ استان مرزی و جنوبی در مدت یک هفته کشف شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از اقتصاد پنهان، مصطفی پورکاظم شایسته با اشاره به اجرای مستمر رزمایش‌های منطقه‌ای و سراسری مبارزه با قاچاق، اظهار داشت: در راستای بند (ب) ماده ۱۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به‌منظور تشدید اقدامات کنترلی در مناطق مرزی با استفاده از ظرفیت عملیاتی پلیس مرزبانی نیروی انتظامی، یگان‌های تکاوری، به‌کارگیری سامانه‌ها و تجهیزات پایش هوشمند در نوار مرزی و همچنین بهره‌گیری از توان تیم‌های اطلاعاتی و پوششی، طرح عملیاتی «رعد ۶» در ماه جاری به مدت یک هفته اجرایی شد.

کشف بیش از ۶ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در طرح عملیاتی رعد ناجا

وی، گستره جغرافیایی اجرای این طرح را ۹ استان مرزی در جنوب و غرب کشور اعلام کرد و افزود: در استان‌های مشمول طرح، محل‌های تجمع قاچاقچیان و مناطق آلوده به کالای قاچاق مورد پاک‌سازی قرار گرفت.

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد کالا‌های کشف شده، تصریح‌کرد: بیش از ۲۳ هزار دستگاه انواع لوازم‌ خانگی، ۳۸۰ هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۶۰۰ هزار لیتر سوخت و مشتقات نفتی، یک‌هزار و ۴۶۷ راس انواع دام‌های سبک و سنگین، بیش از ۳۹ هزار نخ انواع سیگار، ده‌ها قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری و کالا‌های دیگر از جمله لوازم گوشی تلفن همراه و ... کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه ارزش کالا‌های مکشوفه ۶ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه ۴۶۷ نفر متهم دستگیر و با تشکیل ۳۵۵ فقره پرونده به مراجع رسیدگی‌کننده در سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه معرفی شدند.

پورکاظم شایسته، توقیف ۷۴ دستگاه خودرو و ۴۹ فروند شناور را از دیگر دستاورد‌های اجرای این طرح برشمرد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر