کد خبر: ۵۶۰۶
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
اتصال ایکس‌ری‌ها به سامانه شناسایی و مبارزه با قاچاق کالا گامی مهم در افزایش کشف کالای قاچاق در کشور است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بهبود فرآیند‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بازدید از از مرکز مانیتورینگ و سامانه مدیریت یکپارچه ایکس‌ری گمرک جمهوری اسلامی گفت: اتصال ایکس‌ری‌ها به سامانه شناسایی و مبارزه با قاچاق کالا گامی مهم در افزایش کشف کالای قاچاق در کشور است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از اقتصاد پنهان، ابراهیم زارعی از مرکز مانیتورینگ و سامانه مدیریت یکپارچه ایکس‌ری گمرک جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

در این بازدید از ابزار‌های پیشرفته آشکارسازی انواع مواد مخدر، اسلحه، انسان و کالای قاچاق در پوشش کامیون‌های حامل کالای تجاری وارداتی و صادراتی و چگونگی ارسال اطلاعات آن به مرکز و مدل یکپارچه‌سازی داده‌های آن از طریق سامانه مدیریت یکپارچه ایکس‌ری در این مرکز رونمایی شد.

افزایش کشف کالای قاچاق با اتصال ایکس‌ری‌ها به سامانه شناسایی و مبارزه با قاچاق کالا

همچنین آخرین دستاورد‌ها و اقدامات گمرک ایران درخصوص افزایش دقت در بازرسی محموله‌های تجاری از سوی دفتر توسعه و تجهیز گمرک معرفی و فرآیند اسکن محموله‌های تجاری در گمرکات کشور نیز تشریح شد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بهبود فرآیند‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این بازدید، ضمن مقایسه کیفیت تصاویر ارسالی توسط دستگاه‌های ایکس‌ری خارجی و داخلی، اتصال ایکس‌ری‌ها به سامانه شناسایی و مبارزه با قاچاق کالا را گامی مهم در افزایش کشف کالای قاچاق در کشور دانست.

زارعی در رابطه با روند کشفیات قاچاق در این حوزه ابراز امیدواری کرد: با تلاش تولیدکنندگان داخلی در بهبود و ارتقای کیفیت دستگاه‌های تولیدی و تسریع در کار‌ها برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در آینده‌ای نزدیک به کمک دستگاه‌های پیشرفته کمک‌بازرسی و سامانه‌های هوشمند و الکترونیکی، شاهد کاهش چشمگیر وقوع هرگونه قاچاق در مبادی رسمی مهم ورود و خروج کالا در کشور خواهیم بود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر