کد خبر: ۵۷۹۳
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
با مساعدت عوامل خدوم نیروی انتظامی بالأخص پلیس امنیت اقتصادی تعداد ۹۲ دستگاه از سراسر کشور کشف و ضبط شد.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تعیین‌تکلیف پرونده ۹۲ دستگاه خودروی گذرموقت با ارزش حدودی سه هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از اقتصاد پنهان، علی مؤیدی خرم‌ آبادی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۸ عده‌ای از اتباع گرجستان از مرز بیله سوار با اتومبیل‌هایی لوکس از کمپانی‌های بنز و بی ام و وارد کشور شدند، گفت: این افراد پس از انجام تشریفات‌ گمرکی و اخذ تضامین متعهد شده‌اند، پس از انقضاء مدت ۳ ماهه با خودروی سواری از کشور خارج خواهند شد. اما متأسفانه این افراد با سوء استفاده از خلاء‌های نظارتی به محض اخذ مجوز تردد، خودرو‌ها را به ایرانیان واگذار و از مرز زمینی-هوایی بدون تعیین تکلیف خودرو خارج شدند.

تعیین تکلیف ۹۲ دستگاه خودروی سواری گذرموقت در بیله سوار - اردبیل

مؤیدی خرم‌ آبادی با اعلام اینکه پس از اتمام مهلت ۳ ماهه و عدم بازگشت خودروها، گمرک نسبت به آن‌ها اعلام جرم کرده، افزود: با مساعدت عوامل خدوم نیروی انتظامی بالأخص پلیس امنیت اقتصادی تعداد ۹۲ دستگاه از سراسر کشور کشف و ضبط شد.

وی با تأکید بر رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی و رصد و پیگیری آن‌ها در کارگروه پرونده‌های ملی و مهم استان اردبیل و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: در خصوص ۲۳ دستگاه از این خودرو‌ها با دلایل موجه و به علت انسداد مرز‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا، قبل از اعلام جرم گمرک حکم برائت و در مورد ۶ دستگاه به دلیل خرید و فروش به عنوان قاچاق حکم به ضبط خودرو و پرداخت جزای نقدی معادل ارزش ریالی آن صادر شده است.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: همچنین ۳۵ دستگاه از این خودرو‌ها مجموعا به ارزش بیش از یک‌هزار میلیارد ریال به دلیل متواری بودن اتباع گرجی و بلاصاحب بودن آن‌ها به نفع دولت مصادره و به نهاد‌های متولی تحویل شده و ۲۸ فقره پرونده در شعب تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است.

مؤیدی با اعلام هشدار نسبت به خرید و فروش و هرگونه واگذاری این قبیل خودروها، این اقدام را به هر نحو مشمول مقررات قاچاق دانست و تصریح کرد: مرتکبین، به ضبط خودرو و مجازات نقدی مقرر در قانون محکوم خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: از مردم عزیزمان تقاضا داریم فریب افراد سوداگر و متقلب را نخورند و از خرید این گونه اتومبیل‌ها اجتناب کنند و اتحادیه صنفی مربوطه نیز به فعالان صنف و شهروندان در رابطه با این موضوع اطلاع‌ رسانی نمایند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر