کد خبر: ۶۰۸۳
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
کشف روغن خوراکی قاچاق در سیستان و بلوچستان طی ۹ ماهه نخست امسال ۶۹ درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سیستان و بلوچستان ضمن اعلام خبر کشف ۳۰ تن روغن خوراکی قاچاق در چابهار گفت: کشف روغن خوراکی قاچاق در ۹ ماهه نخست امسال ۶۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از اقتصاد پنهان، محمد محبی، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران نیروی انتظامی با کسب اطلاع از قاچاق روغن خوراکی به یکی از کشور‌های همسایه شب گذشته موفق به شناسایی و کشف یکی از انبار‌های دپوی روغن در شهرستان چابهار شدند.

کشف ۳۰ تن روغن خوراکی قاچاق در چابهار/ افزایش ۶۹ درصدی کشفیات روغن خوراکی قاچاق

محبی افزود: در بازرسی از این انبار ۳۰ تن روغن خوراکی در گالن‌های ۲۰ لیتری با نشان جعلی تبرک کشف شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: گزارش این کشف با تشکیل دو پرونده تحت عناوین قاچاق و جعل در تعزیرات حکومتی و دادسرا تحت پیگرد قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در ۹ ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۱۰۰ تن روغن توسط دستگاه‌های کاشف، کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد افزایش داشته است.

محبی با بیان اینکه یک قوطی روغن یک و نیم لیتری از ۲۰ لیتر گازوئیل ارزش بیشتری دارد توضیح داد: این سود مضاعفی که در قاچاق روغن خوراکی نهفته است و همچنین ریسک به شدت پایین تری که در مقایسه با قاچاق سوخت دارد؛ باعث شده قاچاق روغن در رتبه نخست کالا‌های قاچاق سیستان و بلوچستان قرار گیرد و به عبارتی جای قاچاق سوخت را بگیرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان جعلی بودن نشان تجاری روغن‌های مکشوفه را مورد توجه قرار داد و گفت: برخی شبکه‌های پنهان با هدف تخریب کیفیت محصولات ایرانی در کشور‌های همسایه در قاچاق دست دارند، چراکه کالا‌هایی که به قصد قاچاق تولید می‌شوند فاقد استاندارد‌های لازم برای مصرف و صادرات است و این جریان در کشور به دنبال بدنام کردن و بی‌اعتبار کردن نام محصولات ایرانی است و لذا برای عرضه محصولات تقلبی خود به دلالان متوسل می‌شوند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر