- حیات اقتصاد کشور مرهون تلاش کارآفرینان است
- بیانیه سپاه در رابطه با حمله نظامی به اسرائیل
- فیلم؛ پهپادهای انتحاری ایران در مسیر اسرائیل
- حمله نظامی ایران به اسرائیل آغاز شد
- «گنبد آهنین» اسرائیل چیست و چطور کار میکند؟
- دادگاهی در آرژانتین ایران را مسئول حمله تروریستی آمیا شناخت
- پنتاگون: اسرائیل از حمایت کامل آمریکا در برابر حمله نظامی ایران مطمئن باشد
- حمله نظامی ایران به اسرائیل جمعه انجام میشود
- موتورسیکلت «قرارهای یواشکی» رئیس جمهوری سابق فرانسه حراج میشود
- کارت سوخت ۲۰ میلیونی دروغ است
- جزئیات عفو ۲ هزار و ۱۲۷ محکوم
- ثبت نام خودروهای سایپا بدون قرعه کشی ویژه عید فطر ۱۴۰۳
- عکس؛ صورت کبود شده محمود احمدی نژاد
- بازیگران نمایش «عددهای نشده» معرفی شدند
- اطلاعیه قوه قضاییه در رابطه با بازرسی از رسانه فردای اقتصاد
- دلیل اعتراض کشاورزان اروپایی چیست؟
معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به تکمیل سامانه ها، لوازم یدکی براساس کد یکتا وارد میشوند، در واقع با شناسه دار کردن کالاها به دنبال آن هستیم که کالاهای قاچاق را شناسایی و از سطح بازار جمع کنیم.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از اقتصاد پنهان، مصطفی پورکاظم شایسته، گفت: به دلیل اینکه قاچاق لوازم یدکی رو به افزایش است لذا برای جلوگیری از این مسئله طرحهای مختلفی طراحی شد. با توجه به تنوع کالاهای قاچاقی باید برای سطح عرضه، تولید و توزیع آن نیز طراحیهای صورت گیرد تا بتوان بخش عمده کالاهای ورودی به بازار را مدیریت کرد.
پورکاظم شایسته ادامه داد: وزارت صمت به عنوان متولی در ۱۳ بهمن سال جاری ابلاغ کرده که برای ۲ کالای باتریها و کمک فنرها ماده ۱۳ اعمال شود تا کلیه واردات و تولید داخل و مجموعه لوازم یدکی موجود در بازار، شناسه رهگیری نصب نمایند.
این مقام مسئول با بیان اینکه تمام قطعات لوازم یدکی نیاز به شناسه و کد رهگیری ندارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه سامانهها در حال تکمیل هستند، لوازم براساس کد یکتا وارد میشوند، در واقع با شناسه دار کردن واردات به دنبال آن هستیم که کالاهای قاچاق را شناسایی و از سطح بازار جمع کنیم.