کد خبر: ۴۵۸۳
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
رأی قطعی پرونده قاچاق ۳۵ خودروی سواری خارجی صادر و براین اساس ضمن محکومیت ناخدای کشتی، خودرو‌ها به نفع دولت ضبط و مجموعا ۱۲۲ میلیارد تومان جزای نقدی نیز باید پرداخت شود.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از محکومیت ۱۲۲ میلیارد تومانی قاچاقچی خودرو خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از اقتصاد پنهان، علی مؤیدی خرم‌ آبادی، رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تشریح این خبر گفت: تیرماه امسال مأموران پایگاه دریابانی بوشهر مستقر در جزیره خارک طی عملیاتی یک فروند کشتی را حین تخلیه بار در فاصله ۲ مایلی جزیره خارک توقیف می‌کنند.

صدور رأی قطعی پرونده قاچاق ۳۵ خودروی سواری خارجی

مؤیدی خرم‌ آبادی اظهار داشت: در این عملیات مأموران پایگاه دریابانی استان بوشهر با اخذ دستور قضایی ضمن توقیف شناور، ناخدا و ۹ نفر خدمه کشتی دستگیر می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس اسناد و مدارک، این شناور با نام تجاری مهرگان ۱ با ۳۵ دستگاه خودروی سواری خارجی مستعمل به مقصد عراق، بندر شارجه را ترک می‌کند، اما پس از طی مسیر دریایی در سواحل بوشهر اقدام به تخلیه بار خود می‌نماید.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سرانجام پس از سیر مراحل قانونی پرونده و تکمیل تحقیقات در شعب تعزیرات حکومتی استان بوشهر، رأی قطعی مبنی بر محکومیت ناخدای کشتی، ضبط خودرو‌ها به نفع دولت و نیز پرداخت مجموع ۱۲۲ میلیارد تومان جزای نقدی شامل ۱۱۸ میلیارد تومان معادل ارزش محموله و ۴ میلیارد تومان بهاء شناور صادر شد.

مؤیدی خرم‌ آبادی با اعلام این خبر ضمن تقدیر از مأموران خدوم دریابانی و یگان‌های تابعه ناجا در صیانت از حقوق دولت و مردم، تسریع در اجرای حکم پرونده را خواستار شد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر