کد خبر: ۴۶۳۹
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
علی مؤیدی خرم‌آبادی:
برخی با سوء استفاده از رویه‌های تجاری و معافیت‌های مرزنشینی مانند ته‌لنجی و کوله بری موجب افزایش پدیده مخرب قاچاق در اقتصاد می‌شود.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برخی با سوء استفاده از رویه‌های تجاری و معافیت‌های مرزنشینی مانند ته‌لنجی و کوله بری موجب افزایش پدیده مخرب قاچاق در اقتصاد می‌شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از اقتصاد پنهان، علی مؤیدی خرم‌آبادی، روز دوشنبه در حاشیه آیین اختتامیه دومین جشنواره علمی و پژوهشی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های اخیر واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع شده است، اما برخی با استفاده از رویه‌های تجاری و معافیت‌های مرزنشینی اقدام به وارد کردن این کالا‌ها به کشور می‌کنند که به‌تازگی با برخورد‌های جدی مراجع ذی‌صلاح کاهش پیدا کرده است.

سوء استفاده از رویه‌های تجاری و معافیت‌های مرزنشینی، قاچاق را افزایش می‌دهد

وی درباره قاچاق سوخت نیز تصریح‌کرد: نفت سرمایه عظیمی و طبیعی است که در کشور وجود دارد که به موجب آن می‌توانیم اقدام به تولید فرآورده‌های نفتی کنیم، اما به دلیل تفاوت قیمت با کشور‌های همجوار قاچاق این محصول رواج بیشتری دارد.

به گفته مؤیدی، با اقدام‌های خوبی که در این زمینه انجام شده میزان قاچاق سوخت کاهش پیدا کرده است، اما همچنان در شرق کشور شاهد برخی از جابه‌جایی‌ها در این زمینه هستیم که با اقدامات و تمهیدات مقابله‌ای این روند رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه رخداد قاچاق علل و عواملی دارد، خاطرنشان‌ کرد: برای کنترل و نظارت بر این پدیده نیازمند اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی هستیم و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با استفاده از ظرفیت صاحب‌نظران و از مسیر علمی نسبت به حل این پدیده شوم که تاکنون خسارات بسیاری را به اقتصاد کشور تحمیل کرده، اقدام نموده است.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: یکی از اقداماتی که متأثر از پژوهش‌های علمی به آن دست یافته‌ایم ایجاد سامانه‌های مختلف برای رصد و شفاف‌سازی مسیر تجاری کشور است تا بتوانیم هرگونه فساد در این بخش را شناسایی و از قاچاق جلوگیری کنیم و به نتایج خوبی هم دست یافته‌ایم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر