کد خبر: ۹۵۹۴
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
ابراهیم رئیسی گفت: هدف از این سفر تقویت سیاست همسایگی، تقویت همگرایی و عمق بخشیدن به چندجانبه گرایی است.

رییس جمهور توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های منطقه را از سیاست‌های اصولی دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در گام نخست توانستیم اعتماد سیاسی متقابل را تقویت کنیم و در گام دوم نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران و حضور فعالش در منطقه را دنبال می‌کنیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه قبل از سفر به ازبکستان در پاویون فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سفر به دعوت رئیس جمهور ازبکستان برای دیدار دو جانبه رسمی و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگ‌های انجام می‌شود.

رییس جمهور: ایران به دنبال نقش آفرینی و حضور فعال در منطقه است

وی ادامه داد: هدف از این سفر تقویت سیاست همسایگی، تقویت همگرایی و عمق بخشیدن به چندجانبه گرایی است؛ بدون تروید در سیاست همسایگی در گام نخست توانستیم اعتماد سیاسی متقابل را تقویت کنیم و در گام دوم نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران و حضور فعالش در منطقه را دنبال می‌کنیم به نحوی که بتوانیم با زیرساخت‌هایی که در آسیا و کشور‌های همسایه وجود دارد و قدرت و توان اقتصادی، نظام پولی و بانکی و همه پیشرفت‌های امروز منطقه و ظرفیت‌ها را کنار هم قرار دهیم و بهترین استفاده را برای منافع ایران داشته باشیم.

رئیسی با بیان اینکه دیدار‌های دوجانبه در حاشیه اجلاس سران شانگ‌های به توسعه روابط منطقه کمک می‌کند، ادامه داد: در این دیدار‌ها با سران کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های درباره مسائل منطقه‌ای، و توسعه بین‌المللی گفتگو می‌کنیم تا ایران در منطقه و جهان بیش از قبل نقش آفرینی کند و اثر بخش باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که این سفر در راستای سفر‌ها و ارتباطاتی که با کشور‌های همسایه داریم، گامی برای توسعه و تقویت هر چه بیشتر روابط ایران و کشور‌های همسایه و منطقه باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر