کد خبر: ۹۹۱۳
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
وزیر ارتباطات:
وزارت ارتباطات یک برنامه برای کسب و کار‌هایی که به پلتفرم‌هایی داخلی مهاجرت کنند، در نظر گرفته‌ایم و با کمک وزارت اقتصاد یک بسته حمایتی مانند معافیت مالیاتی و تسهیلاتی از این قبیل، برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

وزیر ارتباطات امروز همزمان با هفته جهانی فضا، در پایگاه ماهدشت گفت که همه تلاش ما این است که تا پایان دولت سیزدهم، شاهد ماهواره‌های بومی با دقت بالا باشیم و بتوانیم ماهواره‌های خودمان را با ماهواره‌بر‌های بومی به فضا بفرستیم.

به گزارش اکوپل نیوز، عیسی زارع‌پور در مراسم افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور در پایگاه فضایی ماهدشت، با بیان اینکه خوشحالیم در هفته جهانی فضا شاهد بهره‌برداری از نخستین مرکز عملیات حرفه‌ای بهره‌برداری ماهواره سنجشی ایران هستیم گفت: نخستین بار است که داده‌های ماهواره‌ای خیام به شکل عملیاتی در ایران به بهره‌برداری رسیده است. امروز برای نخستین بار تصاویر دریافتی این ماهواره به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: به زودی امکان بهره‌برداری از تصاویر و داده‌های ماهواره خیام برای شرکت‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌هایی که خدمات لازم را ارائه می‌کنند فراهم می‌شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: امروز روز بزرگی در تاریخ فضایی است از این جهت که برای نخستین بار به چنین تصاویر و داده‌هایی بطور مستقیم دسترسی داریم و کنترل ماهواره خیام به طور کامل در اختیار متخصصین کشورمان است.

برنامه‌ای برای فیلترینگ اینستاگرام نداشتیم و نداریم/ کنترل ماهواره خیام بطور کامل در دست متخصصین ایرانی است

زارع پور ادامه داد: تلاش ما در وزارت ارتباطات و در صنعت فضایی کشور با محوریت سازمان فضایی این است که تا پایان دولت سیزدهم، شاهد ماهواره‌های بومی با همین دقت بالا باشیم.

وی تاکید کرد: همه فعالین صنعت فضایی به دنبال آن هستند که در کشور مطابق برنامه‌ریزی‌ها در حوزه ماهواره‌های سنجشی به ماهواره‌هایی با دقت یک‌متر و زیر یک متر تا افق ۱۴۰۳ برسیم...

«عیسی زارع‌پور» در پاسخی درباره جبران خسارت وارده به کسب و کارها، اظهار کرد: تعامل خوبی با وزارت امور اقتصادی و دارایی در این خصوص ایجاد شده است.

وی افزود: ما یک برنامه برای کسب و کار‌هایی که به پلتفرم‌هایی داخلی مهاجرت کنند، در نظر گرفته‌ایم و با کمک وزارت اقتصاد یک بسته حمایتی مانند معافیت مالیاتی و تسهیلاتی از این قبیل، برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

وزیر ارتباطات در خصوص اخباری که در مورد برخی کسب و کار از جمله دیجی‌کالا منتشر شده است، نیز گفت: این مسائل را باید حل کنیم.

زارع‌پور همچنین در خصوص فیلترینگ اینستاگرام، اعلام کرد: در شرایط عادی برای فیلترینگ اینستاگرام برنامه‌ای نداشتیم، ولی با توجه به اینکه این پلتفرم‌ها به قواعد پایبند نبودند، تصمیم‌گیری با مراجع دیصلاح است و در سیاست‌ها تجدیدنظر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر