کد خبر: ۲۹۵۲
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:
حوزه «کودک و نوجوان» و «بانوان» دو عرصه مهم برای تعالی جامعه محسوب می‌شوند که درصدد راه‌اندازی سازمان تبلیغات کودک، نوجوان و بانوان هستیم.

حجت‌الاسلام عزت‌ زمانی با بیان اینکه حوزه «کودک و نوجوان» و «بانوان» دو عرصه مهم برای تعالی جامعه محسوب می‌شوند گفت: درصدد راه‌اندازی سازمان تبلیغات کودک، نوجوان و بانوان هستیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در نشست با مسئولان تشکل‌های میان تخصصی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی متولی تبلیغ اصیل است، اظهار داشت: بخش‌هایی مانند فضای مجازی، رسانه و هنر در حوزه تبلیغ نوین سازمان تعریف شده‌اند و امروزه این تنظیم به نوعی در ساختار حرکتی سازمان مشاهده می‌شود.

همچنین ضرورت استفاده از ظرفیت‌های متعدد هر دو عرصه تبلیغ اصیل و نوین یک امر واضح است و اگر نتوانیم ظرفیت‌های تبلیغ اصیل و نوین را با هم پیوند دهیم؛ فعالیت‌های تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی مثمر ثمر نخواهد بود.

درصدد راه‌اندازی سازمان تبلیغات «کودک و نوجوان» و «بانوان» هستیم

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه باید بپذیریم سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد میانی در حوزه فرهنگ بوده و سیاست‌گذار نیست، افزود: سازمان تبلیغات برای اعتلای فرهنگ جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد به‌عنوان مثال در موضوع اربعین حسینی سازمان تبلیغات اسلامی اعلام داشت حاضر است تمام فعالیت‌ها و مسائل پیرامون این حرکت عظیم تمدنی را بر عهده بگیرد، اما تا این موضوع از جانب سازمان مطرح شد روابط چندین نهاد و دستگاه با ما تغییر کرد؛ یا امری که از طرف رهبر انقلاب در خصوص ادغام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با سازمان تبلیغات اسلامی صادر شد؛ هنوز جامه عمل نپوشیده و نزدیک به سه سال است که در این خصوص هیچ حرکتی انجام نشده است.

حجت‌الاسلام عزت زمانی با اشاره به اینکه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی با تمام توان پیگیر حل مسائل مختلف فرهنگی است، اذعان داشت: متأسفانه اختیارات سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگ دین بسیار محدود است؛ به‌ عنوان مثال در حوزه مسجد؛ تنظیم سند ملی را بر عهده داشتیم در حال حاضر نیز این سند آماده و تقریباً نهایی شده است، اما سه نهاد به صورت موازی برای مساجد نقشه ترسیم و برنامه تنظیم می‌کنند و متولی این امر هستند؛ لذا در برخی از مسائل فرهنگی، نظام برنامه‌ریزی، طراحی و سیاست گذاری دقیق وجود ندارد.

وی بیان داشت: امیدواریم طبق اوامر رهبر معظم انقلاب، همت دولت جدید و دغدغه نهاد‌های انقلابی این امور به سامان برسند همچنین در عرصه فرهنگ نظامی شکل بگیرد تا از موازی کاری پرهیز شود، هم اکنون نیز تمام توان سازمان تبلیغات اسلامی متمرکز بر این موضوع شده تا این نظامات شکل بگیرند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مشکلات مدارس صدرا در لرستان گفت: مشکلاتی در شش ماهه اول در مباحث مالی به‌وجود آمد که امیدواریم در این ماه این مشکلات رفع و اعتبارات این حوزه تأمین شود.

حجت‌الاسلام عزت زمانی گفت: در خصوص بازسازی ساختمان‌های مدارس صدرا، خانه‌های عالم و گسترش فعالیت‌های عمرانی سازمان تبلیغات اسلامی در حال رایزنی با دولت هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه باید برای راه اندازی سازمان تبلیغات اسلامی کودک و نوجوان نیز تلاش کنیم، عنوان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی امروز متعلق به متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ است و هنوز سازمان تبلیغات اسلامی به متولدین دهه ۸۰ و ۹۰ نرسیده است به‌عنوان مثال «نسل جدید مداحی کجاست؟ برای دختران چه حرفی داریم؟ دنیای نسل جدید دنیای متفاوتی است که نیاز به برنامه ریزی دارد؟» این‌ها سئوالاتی هستند که سازمان تبلیغات برای راهبری نسل‌های بعد باید به آن‌ها پاسخ دهد.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه بانوان هم هنوز سخن و گفتمان عمیقی در جامعه ایجاد نکرده‌ایم ابراز داشت: همواره تأکید امامین انقلاب بر حضور بانوان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی است و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز تاکید دارد که باید سازمان تبلیغات بانوان شکل بگیرد و به کار گرفتن ظرفیت بانوان برای اعتلای فرهنگ جامعه اثر ۱۰۰ درصدی دارد لذا این «کودک و نوجوان» و «بانوان» دو حوزه بسیار مهم محسوب می‌شوند که فعالیت در این دو حوزه سخت و زمان بر است.

وی همچنین در خصوص تعدد سامانه‌ها در مجموعه تبلیغات اسلامی اظهار داشت: حرکت به سمت تحول لوازمی دارد، لذا بر اساس نیاز‌ها باید سامانه جدید و متناسب تعریف شود؛ امروز به سامانه‌های مختلفی رسیده‌ایم و تلاش ما بر این است این سامانه‌ها به یکدیگر متصل شوند و در نهایت به سامانه جامعی را تشکیل دهند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور در خصوص حمایت از تشکل‌های دینی یادآورشد: بودجه خوبی در دولت به این بخش اختصاص داده شده‌است و درصدد هستیم تا تشکل‌ها را با رتبه‌بندی بسیار دقیق؛ دسته‌بندی و معرفی کنیم؛ لذا امیدواریم مجلس و دولت در این زمینه سازمان تبلیغات اسلامی را همراهی کنند تا این سازمان مشکلات مجموعه‌های انقلابی فرهنگی را برطرف کرده و آن‌ها را تحت حمایت قرار دهد و تقویت کند.

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی همچنین در نشستی با امامان پایگاه‌های اجتماعی و روحانیون لرستان با اشاره به تلاش‌های سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر دوبرابر شدن ظرفیت پرداختی به روحانیون مستقر در تمام استان‌ها اظهار داشت: متأسفانه در برخی استان‌ها این امر محقق نشد و حقوق روحانیون مستقر تا ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: حل معضلات قانونی و برداشتن برخی موانع درخصوص افزایش حقوق روحانیون مستقر در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد و از اولویت‌های این سازمان به‌شمار می‌رود البته هم اکنون نیز در حال رایزنی با دولت هستیم تا این مهم محقق شود و میزان دریافتی‌ها برای جریان استقرار روحانیون افزایش یابد تا روحانیون مستقر سراسر کشور بتوانند با آرامش خاطر درحوزه تبلیغ اسلام ناب و برطرف‌کردن مشکلات اجتماعی و فرهنگی مناطق خود فعالیت کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: معتقدیم حضور یک طلبه در منطقه باید منجر به حل مسائل فرهنگی اجتماعی آن منطقه شود لذا مهم‌ترین نقش طلاب، حل مسائل و مشکلات مردم است.

حجت‌الاسلام عزت زمانی با اشاره به اینکه حضور کوتاه مدت روحانیون در یک منطقه، تأثیر بسزایی ندارد یادآور شد: باید طراحی و برنامه‌ریزی ما ما به نحوی انجام شود که هر روحانی ۳ تا ۵ سال در منطقه حضور داشته باشد و روحانیون پاره وقت و مستقر باید ارتباط خود را با مناطق تحت نظارت خود قطع نکنند.

وی با بیان اینکه وظیفه هر روحانی هدایت و راهنمایی مردم است تصریح کرد: شناخت نیاز‌های مردم و گفتگوی متناسب با این نیاز‌ها از وظایف طلاب محسوب می‌شود و یک طلبه با تمام سختی‌ها و مسائلی که ممکن است در مسیر تبلیغ وجود داشته باشد باید راه گفتگو با مردم و برطرف کردن مشکلات را فراهم کند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام عزت زمانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی پی‌گیر مسائل بیمه‌ای، شهریه و خانه عالم روحانیون پاره وقت و مستقر در استان لرستان است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر