کد خبر: ۳۵۹۹
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
معاون سازمان بازرسی کل کشور:
برخی‌ها لباس خدمت پوشیده اند، اما خدمت نمی‌کنند، کم کاری و غفلت می‌کنند، عده‌ای لباس خدمت پوشیده بودند، اما به این انقلاب و اسلام خیانت کردند.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور گفت: برخی‌ها لباس خدمت پوشیده اند، اما خدمت نمی‌کنند، کم کاری و غفلت می‌کنند، عده‌ای لباس خدمت پوشیده بودند، اما به این انقلاب و اسلام خیانت کردند.

به گزارشاکوپل نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد مهدی عرب انصاری در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل سابق و جدید استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: شرافت و قداستی که برای اسلام عزیز قائل هستیم برای انقلاب اسلامی نیز قائل هستیم، چرا که انقلاب ذات و جنس نورانی و الهی دارد.

وی اظهار کرد: در اسلام، هیچ پیامبری به اندازه پیامبر اسلام، مشقت و رنج را تحمل نکرد، و پس از آن نیز حضرت امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام اله علی‌ها و پس از آن نیز امامان ما، حماسه آفریدند و رنج و مشقت‌هایی را تحمل کردند. این همه جان برای اسلام فدا شد.

برخی ها لباس خدمت پوشیده اند اما به انقلاب و اسلام خیانت کردند

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نیز عزیز، بسیار مهم و ارزشمند است و بسیار قیمت دارد، چه سردارانی فدای سلام و انقلاب شدند. در چنین شرایطی و چنین جان نثاری ها، برخی‌ها لباس خدمت پوشیده اند، اما خدمت نمی‌کنند، کم کاری و غفلت می‌کنند، عده‌ای لباس خدمت پوشیده بودند، اما به این انقلاب و اسلام خیانت کردند.

عرب انصاری تصریح کرد: وای به مسلمانی عده‌ای که خود را مسلمان می‌دانند و برای چند صباح دنیا دست به بیت المال دراز می‌کنند، مردم را مأیوس می‌کنند و مردم را نسبت به انقلاب بدبین می‌کنند. این افراد چطور می‌خواهند با شهدای ما در روز محشر مواجه شوند. ما در این شرایط شاهد بوده ایم که برخی‌ها چه نکردند.

وی ادامه داد: اگر ما به نظارت درونی توجه نکنیم، سر از ناکجا آباد درمی آوریم. موفق کسی است که نفس خود را محاسبه کند و مراقب احوال خود باشد و نفسانیات، تمایلات، گرایشات، غرایض و انتخاب‌های خود را کنترل کند. کسانی که در سازمان بازرسی پرونده دارند همین افرادی هستند که برخی هایشان سابقه خوبی داشتند، آدم‌های خوبی بودند، اما نَفَس‌شان یاری نداد که تا آخر میدان بروند.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: ما دوندگانی هستیم که باید سبق الخیرات باشیم. باید سبقت ما در استفاده درست، در ساده زیستی، در حفظ بیت المال باید باشد.

عرب انصاری تاکید کرد: خداوند می‌فرماید: همه سنت ما این است که همه عملکرد شما را نسخه برداری، مستندسازی و بعد به شما ارائه می‌کنیم، در اینجا حکم مشخص است. حتما مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی مسئولیت بسیار سنگینی در این زمینه دارند که درخواست دارم که از مبلغان دینی و کسانی که تذکر می‌دهند استفاده شود، ما گاهی غفلت می‌کنیم و نیاز است که به ما تذکر داده شود. اما بحث این است که برخی افراد ذاتاً نظارت پذیر نیستند، اینجا وظیفه ما است که نظارت دقیق و مداوم بر نهاد‌ها و تشکل‌ها داشته باشیم.

وی اظهار کرد: رسالت سازمان بازرسی کل کشور رسالت مشخص و روشنی دارد. شما یک پرونده را تنها مطالعه نمی‌کنید، بلکه شما در این پرونده حافظ انقلاب و اسلام هستید. کسی که می‌خواهد حافظ انقلاب باشد باید عدالت دقیقی در همه امور داشته باشد.

عجیب است که یک مقام مسئول کشور در نامه رسمی می‌نویسد؛ خزانه خالی است

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه برخی‌ها فرصت پیدا کردند و بی رحمانه به ارزشها، غنایم و ثروت هایمان تاختند، گفت: خیلی عجیب است که یک مقام مسئول کشور در نامه رسمی می‌نویسد؛ خزانه خالی است.

در آخرین روز‌های عمر مسئولیت شما چرا باید خزانه خالی باشد؟ چرا مراقبت نمی‌کنید از این میراثی که میراث ائمه و میراث امام و شهداست. جدیت در امر بازرسی و نظارت باید جزء زندگی ما باشد و با نفس‌های خود، نبض نظارت و بازرسی بتپد، ما نمی‌توانیم ساعت کار داشته باشیم، بر ما جایز نیست به ساعت خود برای کار و میزان کار نگاه کنیم، کار شبانه روزی می‌طلبد.

هم اکنون مسئولین ارشد ما در سران قوا که یک وحدت و همگرایی و انسجام میان آن‌ها ایجاد شده، به ساعت‌هایشان را نگاه نمی‌کنند، من مطلع هستم، برخی از این افراد نماز صبح را در دفتر کار خود می‌خوانند و گا‌ها آنقدر جلسات طولانی می‌شود که در دفتر کار خود خواب و استراحت می‌کنند؛ و باید برای ما و دیگر مسئولان الگو باشند.

حجت‌الاسلام عرب انصاری با اشاره به برخی ویژگی‌های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که در بعضی امور الگویی برای کشورند، افزود: خدمت به مردم سزاوار است، مردمی که در مناطق محروم با حداقل‌ها و با کمترین توقع زندگی می‌کنند. چرا بعضی ممکن است صدایشان را بلند کنند؟ آیا حق ندارند؟ اینها، ولی نعمت ما هستند. کاش شنوای نهیب مردم متدین باشیم. این آهنگ ما را به خود می‌آورد و حال خوبی به ما می‌دهد. متأسفانه دوره سختی را به مردم ما تحمیل کردند که می‌شد اینگونه نباشد. ما باید سنگ صبور مردم باشیم.

وی تصریح کرد: مسئولان استان باید وحدت و یکپارچگی داشته باشند که در این استان شکل گرفته است. در این استان، از وجود روحانی فاضل و معلم اخلاق حضرت آیت الله حسینی بهره‌مند هستید، باید قدر دانست، مسئولین انقلابی با روحیه کاری و انقلابی در مجموعه قضایی در استان حضور دارند.

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: گاهی در برخی حوزه‌ها ضرورتی ایجاد می‌کند که مدیران ارشد مسئولیت هایشان جابجا شود.

بر اساس مراودات و تفاهم‌هایی که میان نهاد ریاست جمهوری و دستگاه قضا ایجاد شد، حجت الاسلام درویشیان که خوش درخشیدند و در امر مبارزه با فساد جدی بودند، در نهاد ریاست جمهوری مستقر خواهند شد. چون هنوز ابلاغ اعلام نشده از عنوان مسئولیت عذرخواهی می‌کنم. همچنین معارفه آقای خداییان به عنوان ریاست جدید سازمان بازرسی کل کشور در روز چهارشنبه انجام می‌شود.

حجت الاسلام عرب انصاری ادامه داد: سزاوار است به مردمی که با حداقل‌ها زندگی و کمترین توقع زندگی می‌کنند خدمت کنیم و‌ای کاش نهیب این‌ها را بشنویم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر