کد خبر: ۱۹۸۴
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
شاید کمی باورش سخت باشد، ولی باور بفرمایید هنوز صرافی بایننس برای کاربرانی که سرمایه کمی دارند مناسب است.

اکوپل نیوز؛ رضا فیروزی - اخیرا با توجه به محدودیت‌های جدید صرافی بایننس سر و صدای زیادی در فضای مجازی راه افتاده است که سرمایه‌گذاران را تشویق به انتخاب صرافی‌های مختلف و گا‌ها متخلف میکنند.

پاسخ نهایی برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال

در این مقاله به صورت جامع به بررسی صرافی‌های مختلف می‌پردازیم.

صرافی‌های مشکوک:

بعد از اعمال محدودیت‌ها توسط صرافی بایننس تعداد زیادی از اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی، اقدام به تبلیغ صرافی کوینکس (coinex) کردند. صرافی کوینکس که نه تنها درباره مکان خود شفاف سازی نکرده است، بلکه تیم سازنده و مدیران آن هم نامعلوم است.

با توجه به قوانین مالی بین‌الملل هیچ صرافی معتبری اجازه سرویس دهی به ایران را ندارد. پس به صرافی‌هایی که به ایران سرویس دهی دارند، نمیشود اعتماد کرد.

جالب است بدانیم که نزدیک به ۷۰ درصد کاربران کوینکس ایرانی هستند در همین راستا این صرافی به تازگی زبان فارسی را به نیز سایت خود اضافه کرده است و این حجم از تبلیغات مجازی در ایران برای کوینکس کمی موضوع را مشکوک میکند.

علاوه بر این صرافی کوینکس حجم معاملات بسیاری پایینی دارد و معامله در این صرافی برای معامله گران حرفه ایی ممکن نیست؛

و هم‌چنان صرافی بایننس:

شاید کمی باورش سخت باشد، ولی باور بفرمایید هنوز صرافی بایننس برای کاربرانی که سرمایه کمی دارند مناسب است.

در چند ماه گذشته صرافی بایننس طی چند مرحله محدودیت‌هایی را اعمال کرده است که با توجه به آن تمامی کاربران باید احراز هویت پایه (basic) را انجام دهند تا بتواند روزانه فقط شش صدم بیت کوین برداشت کنند؛ که برای کسانی که سرمایه کمی در بازار دارند، رقم مناسبی است.

در نتیجه تا روزی که بایننس به شما اجازه معامله و برداشت دارایی را میدهد می‌تونید در آن بمانید و هرگاه به هر دلیلی بایننس به حساب شما مشکوک شد، میتوانید با مدارک ایرانی احراز هویت کنید و اقدام به برداشت دارایی کنید.

(پس از احراز هویت با هویت ایرانی فقط امکان برداشت دارایی به مدت محدود وجود دارد و باید صرافی خود را تغییر دهید).

صرافی‌های ایرانی:

صرافی‌های ایرانی به دلیل حجم معاملات بسیار پایین و عدم داشتن بسیاری از ارزها، مورد پسند بسیاری از معامله گران نیستند و همچنین حوادثی مانند آنچه برای کریپتو لند رخ داد، اجتناب ناپذیر است. علاوه بر آن امکاناتی مانند بازار معاملات آتی (perpetual) در صرافی‌های ایرانی وجود ندارد.

و اما راه حل؛ کوچ‌های فصلی:

پس از تحقیقات و آزمون و خطا‌های بسیار، تیم تحقیقاتی ما، صرافی کوکوین (KuCoin) را در حال حاضر بهترین جایگزین برای کاربران ایرانی انتخاب کرده است. این صرافی جزو ۵ صرافی برتر جهان است که در کشور سنگاپور فعالیت میکند.

همانطور که انتظار می‌رود این صرافی نیز به ایران سرویس نمی‌دهد و برای فعالیت در آن باید از‌ای پی (IP) ثابت غیر ایرانی استفاده کنید و به هیچ عنوان با شماره موبایل ثبت نام نکنید. همچنین در این صرافی بدون نیاز به احرازهویت میتوانید روزانه تا سقف پنج بیت کوین برداشت کنید.

و اما چرا کوچ فصلی؟

محتمل است که آنچه برای صرافی بایینس اتفاق افتاد در آینده برای صرافی‌های دیگر نیز اتفاق بیافتد و ایرانیان مجبور به کوچ اجباری بین صرافی‌ها باشند.

هولدر ها:

سرمایه‌گذارانی که قصد معامله گری در بازار ارز‌های دیجیتال را ندارند و صرفا می‌خواهند یک ارز را برای مدت طولانی نگه داری (هولد) کنند، می‌توانند بدون هیچ محدودیت و نگرانی از کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری استفاده کنند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر