کد خبر: ۳۶۷۷
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
در صدر برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احیا و گسترش نقش محوری شورای فرهنگ عمومی قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه احیا و گسترش نقش محوری شورای فرهنگ عمومی در صدر برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: از برگزارکنندگان جلسات شورای فرهنگ عمومی در سراسر کشور می‌خواهم نسبت به برگزاری منظم و به موقع جلسات شورا و همچنین پیگیری مصوبات اهتمام داشته باشند تا در یک فرآیند میان‌مدت شاهد اتفاقات کمی و کیفی باشیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی در نشستی که به مناسبت روز شورای فرهنگ عمومی و به صورت وبینار برگزار شد با گرامیداشت روز شورای فرهنگ عمومی و قدردانی از تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری و تمامی ائمه جمعه کشور به سبب انجام فعالیت‌های فرهنگی، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید فعالیت خود در دولت مردمی به موضوع شورای فرهنگ عمومی و ظرفیت بالایی که در این شورا وجود دارد، به عنوان یک فرصت برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی کشور نگاه ویژه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این اتفاق و تاسیسی که از ابتدا در مورد شورای فرهنگ عمومی رخ داده و با حضور دستگاه‌های تاثیرگذار، موضوعات مهم فرهنگی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به وجود آمده، برای همین موضوع است که بتوانیم فضای فرهنگی کشور را به سمت سیاست‌های اصلی انقلاب سوق و ارتقا داده و سرعت آن را بیشتر کنیم.

گسترش نقش محوری شورای فرهنگ عمومی در صدر برنامه‌های وزارت ارشاد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید بتوانیم در حوزه تحقق جامعه اسلامی که شکل کامل‌تری از فرآیند‌های پیش‌روی پنج‌گانه انقلاب اسلامی بوده است، با کارکرد‌هایی که در شورای فرهنگ عمومی وجود دارد رقم بزنیم و برای تحقق جامعه اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی و اینکه همه الزامات و شاخص‌های یک زندگی اسلامی و یک حیات طیبه در جامعه اتفاق بیفتد، به نظر بنده نهاد حقوقی و تشکیلاتی که در نظام جمهوری اسلامی دیده شده، یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن نهاد شورای فرهنگ عمومی است.

اسماعیلی با اشاره به افق پیش روی شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: در صدر برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احیا و گسترش نقش محوری شورای فرهنگ عمومی قرار دارد، شورای فرهنگ عمومی به عنوان نهاد سیاست‌گذار در موضوعات فرهنگی شناخته می‌شود و تمام ابزار‌های فرهنگی که در اختیار وزارتخانه متبوع و سایر دستگاه‌ها وجود دارد تحقق‌بخش این سیاست‌ها خواهد بود.

وی افزود: اگر ما می‌گوییم که در سبک زندگی ایرانی اسلامی باید این تحولات رخ دهد، ابزار‌های سینمایی، تئاتر، موسیقی، هنر‌های تجسمی و تمام فعالیت‌های داخلی و بین‌المللی جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ باید در این راستا تعریف بشود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: این نگاهی است که ما به شورای فرهنگ عمومی داریم و دست یاری به سوی ائمه جمعه و نمایندگان، ولی فقیه دراز خواهیم کرد و مسلم بدانید که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شخص وزیر تا تمام معاونان و مدیران مصمم به گام برداشتن در این مسیر هستند.

اسماعیلی بیان کرد: از همه برگزارکنندگان جلسات شورای فرهنگ عمومی می‌خواهم نسبت به برگزاری منظم و به موقع جلسات شورا و همچنین پیگیری مصوبات اهتمام داشته باشند تا در یک فرآیند میان‌مدت شاهد اتفاقات کمی و کیفی باشیم. البته ما بخشی را در خصوص دستور جلسه‌ها در دبیرخانه شورا پیش‌بینی کرده ایم که نیازمند کمک همه مجموعه‌ها و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری و همکارانشان است.

وی با ابراز خوشنودی از برگزاری اولین جلسه فرهنگ عمومی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی نمایندگان محترم مجلس تصور ناخوشایندی از برگزاری جلسات پیشین داشتند و ما خواستار تغییر نگاه آن‌ها به رویکرد‌های جدید شدیم و خوشبختانه یک عزم در همه مجموعه‌ها در این راستا به وجود آمده و حتی در مجلس هم فراکسیون فرهنگ عمومی شکل گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد مرکز رسیدگی به امور مساجد و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه یادآور شد: حضور شخصیت فرهنگی، چون حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در راس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نویدبخش این است که این مجموعه همدل و همراه بتواند گام‌های محکمی را برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی بردارد.

اسماعیلی در پایان با ابراز امیدواری به آینده گفت: یکی از اهداف ما در سفر‌های استانی این است که شورا‌های فرهنگ عمومی در شهر‌های مختلف را راه‌اندازی کنیم. امید است در دوره جدید با هم‌افزایی و همدلی که در رابطه با شورای فرهنگ عمومی وجود دارد شاهد اتفاقات مبارکی باشیم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر