کد خبر: ۶۲۲۳
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
روز سوم حمله نظامی روسیه به اوکراین؛
حمله نظامی روسیه به اوکراین وارد سومین روز خود شده است/ بر اساس گزارش‌ها جنگ تا ساعات بامدادی امروز در خیابان‌های پایتخت جریان داشته و شب گذشته تا صبح صدای انفجار و تیراندازی از هرسو به گوش می‌رسید.

حمله نظامی روسیه به اوکراین روز شنبه ۲۶ فوریه (۷ اسفند) در حالی وارد سومین روز خود شده است که بر اساس گزارش‌ها جنگ تا ساعات بامدادی امروز در خیابان‌های پایتخت جریان داشته و شب گذشته تا صبح صدای انفجار و تیراندازی از هرسو به گوش می‌رسید.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، اوکراین می‌گوید ده‌ها نفر تا کنون در حملات زمینی و هوایی روسیه کشته شده‌اند. این در شرایطی است که ده‌ها هزار تن نیز آواره شده‌اند و تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به عملیات تهاجمی روسیه تا کنون بی نتیجه بوده است.

شهردار کی‌یف: رفت و آمد از ساعت ۱۷ شنبه تا ۸ صبح دوشنبه ممنوع است

شهردار کی‌یف روز شنبه مقررات منع رفت و آمد در این شهر را همزمان با درگیری‌ها در خیابان‌های شهر تشدید کرد.

وی اعلام کرد که ساکنان شهر از ساعت ۱۷ روز شنبه تا هشت صبح روز دوشنبه اجازه رفت و آمد در شهر را نخواهند داشت.

جنگ خیابانی در پایتخت اوکراین

نوه ملکه بریتانیا با اوکراین و زلنسکی ابراز همبستگی کرد

شاهزاده ویلیام، نوه ملکه بریتانیا روز شنبه به همراه همسرش، دوشس کمبریج با اوکراین و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور ابراز همبستگی کرد.

فرزند ارشد ولیعهد بریتانیا با اشاره به ملاقات دو سال پیش خود با ولودیمیر زلنسکی گفت: «از رئیس‌جمهوری و تمام اوکراینی‌ها که شجاعانه برای آینده‌شان مبارزه می‌کنند حمایت می‌کنیم.»

سخنان شاهزاده ویلیام برخلاف سنت مرسوم در خاندان سلطنتی بریتانیا مبنی بر عدم دخالت در امور سیاسی است.

زلنسکی: ترکیه عبور ناو‌های روسیه در دریای سیاه را ممنوع کرد

ولودیمر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ضمن تشکر از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که آنکارا عبور ناو‌های روسیه در دریای سیاه را ممنوع کرده است.

رئیس‌ جمهوری اوکراین همچنین از کمک‌های نظامی و بشردوستانه ترکیه به کشورش تشکر کرد. وی در صفحه توئیتر خود نوشت که کی‌یف کمک‌های ترکیه را فراموش نخواهد کرد.

نخست‌ وزیر لهستان خطاب به برلین: خودخواهی را کنار بگذارید

ماتئوش موراویسکی، نخست‌وزیر لهستان روز شنبه در آستانه دیدارش با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان از دولت این کشور خواست در برابر حمله روسیه به اوکراین «خودخواهی» را کنار بگذارد.

وی گفت: «اگر ما اکنون قاطع برخورد نکنیم دیگر هیچ چیز مانع پوتین نخواهد شد.»

نخست‌وزیر لهستان به طور خاص بر لزوم کمک نظامی آلمان به اوکراین تاکید کرد. ماتئوش موراویسکی افزود: «این لحظه‌ای تاریخی است و ما وقتی برای هدر دادن نداریم.»

نخست‌ وزیر لهستان کمک‌های همسایه غربی کشورش به اوکراین را نسبت به آنچه این کشور اکنون در برابر حمله روسیه به آن نیاز دارد ناکافی ارزیابی کرد.

ماتئوش موراویسکی گفت: «چه کمکی به اوکراین شده است؟ پنج هزار کلاه خود؟ بیشتر شبیه طنز است!»
نخست‌وزیر لهستان همچنین بر لزوم وضع تحریم‌های «ویرانگر» علیه مسکو تاکید کرد.

آمار اوکراین از تلفات ارتش روسیه

وزارت دفاع اوکراین روز شنبه آخرین آمار خود از تلفات ارتش روسیه در جریان حمله به اوکراین را اعلام کرد. این وزارتخانه مدعی شد که مسکو تاکنون ۳۵۰۰ نفر از نیرو‌های خود را از دست داده است. بنا به همین آمار ۲۰۰ نظامی روس نیز به اسارت نیرو‌های اوکراین در آمده‌اند.

وزارت دفاع اوکراین همچنین مدعی شد که تاکنون ۱۴ هواپیمای نظامی، هشت بالگرد، ۱۰۲ تانک و ۵۳۶ خودروی زرهی را منهدم کرده است.

وزارت بهداشت اوکراین نیز اعلام کرده است که تاکنون ۱۹۸ شهروند این کشور از جمله سه کودک در جریان تهاجم نظامیان روسیه کشته شده‌اند. این وزارتخانه شمار مجروحان را ۱۱۱۵ نفر ذکر می‌کند که در میان آن‌ها ۳۳ کودک دیده می‌شوند.

وزارت دفاع روسیه آماری از تلفات طی سه روز گذشته اعلام نکرده است.

روسیه استفاده از «اشغال»، «تهاجم» و «اعلام جنگ» در رسانه‌ها را ممنوع کرد

مقامات روسیه روز شنبه به رسانه‌های این کشور دستور دادند که هرگونه اشاره به غیرنظامیان کشته‌شده از سوی نظامیان روس را از گزارش‌های خود حذف کنند.

رسانه‌های روسیه همچنین در گزارش خود از حمله نظامی این کشور به اوکراین اجازه استفاده از واژه‌هایی همچون «اشغال»، «تهاجم» و «اعلام جنگ» را ندارند.

مقامات روسیه تاکید کرده‌اند که رسانه‌ها تنها باید از عبارت‌هایی همچون «عملیات ویژه» و «صلح‌بانی» استفاده کنند. آن‌ها همچنین تهدید کرده‌اند که دسترسی به رسانه‌هایی را که حاضر به اصلاح گزارش‌های خود از جنگ نشوند محدود خواهند کرد.

کرملین: پیشروی نیرو‌ها با خودداری کی‌یف از مذاکره ادامه می‌یابد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز شنبه دولت اوکراین را متهم کرد که با خودداری از مذاکره باعث شده است تا توقف در عملیات نظامی روسیه در این کشور ادامه پیدا نکند.

سخنگوی کرملین افزود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه دستور توقف پیشروی نیرو‌های کشورش در خاک اوکراین را صادر کرده بود تا با دولت اوکراین مذاکره کند.

وی با متهم کردن مقامات اوکراین به خودداری از مذاکره افزود که پیشروی نظامیان روسیه از روز شنبه به دستور ولادیمیر پوتین از سر گرفته شد.

آمریکا بسته کمک نظامی جدید به اوکراین را به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار اعلام کرد

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز شنبه از اختصاص یک بسته کمک نظامی جدید به اوکراین خبر داد. ارزش کمک‌های نظامی جدید ایالات متحده به اوکراین که در سومین روز از حمله روسیه به این کشور اعلام می‌شود ۳۵۰ میلیون دلار است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر